• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koelvloeistoftemperatuursensor X2.5XE

Evy

Lid
Vanwege het slecht aanslaan van mijn auto s'morgens bij koud weer is het de verwachting dat de koelvloeistoftemperatuursensor niet naar behoren werkt. Het schijnt bij de dealer ±1.5 uur in beslag te nemen om deze te vervangen. Kan iemand mij vertellen waarom dit zo lang moet duren?

Vanwege de kosten wil ik het graag zelf doen. Ik heb er alleen wat montagetechnische informatie bij nodig. (de juiste sensor heb ik al).

Bij voorbaat dank voor de assistentie.

Groet, Evy

Komt wel vaker voor dat die sensor een verkeerde waarde geeft wat dus inderdaad kan leiden tot startproblemen.

De sensor zit op een koelvloeistofbrug die de beide cilinderkoppen met elkaar verbind en die brug zit aan de achterzijde van de motor.

Waarschijnlijk moet dan het grootste gedeelte van je inlaattraject eraf maar ik heb hem zelf nog nooit met gemonteerde motor vervangen misschien dat iemand anders je wat meer kan vertellen.

ABCD0001-3-1.jpg

JE zult tot zover de onderdelen moeten weg halen.

tweede post.

Gr Jack

Heren, bedankt voor de informatie en foto.

Hij zit mooi kl*ten weggestopt maar met jullie verstrekte hulp gaat het zeker lukken.

Nogmaals dank, Evy

Terug
Naar boven