• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koelwater temperatuur te hoog

P.s. hij heeft het een en ander aan slangen losgehaald en vanalles bekeken om te kijken of er ergens meer troep is blijven hangen. Dit was niet het geval. De koelvloeistof heeft hij ververst.

Mooi dat het is opgelost.

Vooralsnog staat de thermosstaal geheel los van de verwarming.

Deze zit direct aan de motor.

Als deze aan de thermosstaat gekoppeld zat had je eerst 92graden op de meter moeten hebben om warme lucht in de auto te krijgen.

Dat zou lastig zijn bij het ontwasemen van de ramen.

Nu hopen dat de kachelradiateur ook vrij blijft van vervuiling.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Je hebt pech en geluk gehad

Pech was dat het twee dingen tegelijk waren: Thermostaat en Radiator

Geluk was dat het snel is opgelost. Dubbele fouten geven vaak grote ellende en moeilijke diagnose.

Daar weet ik alles van. Mijn P130 probleem is nog steeds niet opgelost :( En heel veel mensen, inclusief mijzelf, beginnen met het vervangen van Lamda sensor 1, en ontdekken dan dat dat de oorzaak niet was, en ontdekken daarna dat er wel 10 mogelijke echte oorzaken zijn. En fout zoeken kan weken duren. OOk wordt dan veel geld uitgegeven voor nog meer onnodige vervangingen:

Nieuwe MAS sensor

Lambda 2 ook maar even vervangen

"Even" een nieuwe ECU

Als je geen ruilonderdelen op de plank hebt liggen kun je zo 500 a 1000 euro uitgeven......voor niets!

Ja het blijft mij ook een beetje een onduidelijk stukje in de monteur zijn beredenering maargoed. Ik weet een beetje wat van autos af. Maar hoe het allemaal precies in elkaar steekt betreft motorisch is me soms een raadsel.

al moet ik zeggen dat ik er steeds wijzer op word na elke keer dat je iets aan de auto hebt.

Ook mede dankzij jullie uitleg op het forum word ik er flink wijzer op.

Ik hoop dat de rest verders ook veij blijft van rommel ..

Ja rinus ik herken hetzelfde ellendig gedoe.

Hiervoor een astra gehad die telkens hoog toeren had terwijl ik de auto bijvoorbeeld liet uitrollen of statio air liet draaien na het rijden.

Vacuumslangen en verschillende sensors geprobeerd uiteindelijk via het forum op het idee gekomen om het gasklephuis of hoe dst ook precies mag heten laten schoonmaken en het probleem was verholpen naar flink wat euros uitgegeven te hebben.

Ik hoop dat het snel opgelost js en zonder al teveel kostten.

Het puzzelen en denken is wel leuk, de kostten daarintegen niet zo leuk!

@rinus747 wrote:Je hebt pech en geluk gehad

Pech was dat het twee dingen tegelijk waren: Thermostaat en Radiator

Geluk was dat het snel is opgelost. Dubbele fouten geven vaak grote ellende en moeilijke diagnose.

Daar weet ik alles van. Mijn P130 probleem is nog steeds niet opgelost :( En heel veel mensen, inclusief mijzelf, beginnen met het vervangen van Lamda sensor 1, en ontdekken dan dat dat de oorzaak niet was, en ontdekken daarna dat er wel 10 mogelijke echte oorzaken zijn. En fout zoeken kan weken duren. OOk wordt dan veel geld uitgegeven voor nog meer onnodige vervangingen:

Nieuwe MAS sensor

Lambda 2 ook maar even vervangen

"Even" een nieuwe ECU

Als je geen ruilonderdelen op de plank hebt liggen kun je zo 500 a 1000 euro uitgeven......voor niets!

Ik zou m op het gemak eerst aan de uitlees hangen en datawaarden controleren.

Dan gaan kijken of je gaat beginnen met LMM of Lambda1 of temp sensor.

Lambda2 doet niks met de motorloop.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Dat ben ik aan het doen Wim. Als ik ergens wel een hekel aan heb is onderdelen kopen omdat ik niet weet wat er loos is.

Ik heb net voor het eerst benzine druk gemeten op die rail bij de injectie. Ik meet 3.9. Wat is de range waar dat binnen moet liggen, en wat is een typische waarde?

Terug
Naar boven