• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koelwater warmtewisselaar lek plus booskijker

origineel gepost door Pastra

Hey Sram,

Goed bezig met je booskijker!!!

ziet er netjes uit.

Heb je in november gebruik gemaakt van het opel winterplan? dan kan je je auto daar neerzetten en zoekt de dealer het probleem en verhelpt deze.

Het complete koelsysteem valt namelijk onder dat winterplan!!!!!

Lekke koppakking helaas niet mocht dat het geval zijn

Groeten,

Pastra

ik zou eerlijk gezegd niet weten wat het winterplan is?

origineel gepost door Gsifreak

He sram,

Ziet er goed uit man die calibra, vooral die booskijkers.

als de beide een keer klaar zijn, ben ik wel into een fotoshoot:wors moeten we zeker een keer doen.en de boos kijker helemaal zelf gemaakt he ,et spuiten was alleen moeilijk krijg de overgang niet helemaal weg.maar al met al vind ik et voor een beunde haas goed gelukt.al zeg ik et zelf:)

origineel gepost door wim-v6

Koelsysteem goed spoelen he!!!!

Willem is er nog een bepaald iets waar ik em mee kan spoelen heb een keer iets gelezen over een beetje dreft erin en flink spoelen? of gewoon tuinslang erin en laten lopen voor een tijdje

zoals je schrijft...

wel goed uitspoelen met water....

dit na een paarduizen km weer herhalen.

tankje ook reinigen. (makkelijkst is deze demonteren)

willem

op de duitse ebay staan wel nieuwe warmtewisselaars te koop

weet zo niet wat de prijs van opel is maar je kunt altijd vergelijken

hij is eergisteren al besteld kost ongeveer 320 euro maar hier zitten alle pakingen van het het spruitstuk bij plus alle ringen en een bus vloeibare pakking.dus gelukkig valt het mee het kon erger.by the way.mijn slang van mijn carter ontluchting zat vol met drap. dus nu denk ik dat er in mijn blok mischien ook wel het een en ander zit.hoe krijg ik dit er uit bestaat hier ook een middeltje voor?

Carterventilatie schoon krijgen.

als je voor de auto staat:

maak eerst het pijpje wat rechts tegen schutbord onder het inlaat op dat huisje op je motor zit (met dun slangtje verbonden met inlaat) open (doorprikken met ijzerdraadje).

dan werkt de carterventilatie weer zoals het hoort namelijk.

en dan een keer een middagje knallen in duitsland...

Willem

dit is zeker dat dune korte pijpje van rechterkant achterkant spruitstuk.waar je dat rubbere slangetje van ongeveer een centimeter of 8 op vast zet.met dat hele kleine gaatje.deze moet ik dus ff doorprikken.in mijn andere rubbere slang die iets dikker is en die naar de ingang van mijn spruitstuk gaat linkerkant biij het ronde gat waar je aanzuigbuis op zit.zat ook allemaal smurrie deze heb ik schoongemaakt.maar zit die smurie dan niet teveel in mijn blok.of moet ik zoals jij zegt gewoon ff een stukkie blazen.

Terug
Naar boven