• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koffer opent niet meer

De koffer van mijn opel meriva opent niet meer. Ik heb hem manueel langs binnen kunnen openen

Hoe kan ik weten wat stuk is, de buitenschakelaar( handvat) of het motortje dat door een stang het slot opent.

Alvast bedankt

ik heb net het zelfde probleem

ik heb de schakelaar getest en heb een voltmeter geplaatst op het mechanisme en had geen spanning op mijn contacten

nu denk ik dat de achterklep in gesloten modus staat en zo geen spanning doorgeeft

ik zou da verder willen uitpluizen maar dan zou ik de elektrische schema's moeten hebben kan iemand me daar aan helpen

zodat ik weet waar ik moet zoeken en wat er mis kan zijn

alvast bedankt

Kofferslot werkte bij mij ook niet meer....(soms wel , soms niet ---> slecht contact)

Meestel meteen zoeken bij rubber slangenhals bij openen koffer....niets gevonden

Ik merkte op dat er een overbelasting beveiliging opzat....bij 10 tal keer bedienen werkte het systeem ook plots niet meer.

Als het massacontactje van de koffer geactieveerd is (lamp brand) kan je de koffer ook niet bedienen...

Na lang zoeken heb ik het bij mij gevonden....

Na plaatsing van inklapbare zijspiegels hebben ze achter het deurpaneel extra voedingskabeltje moeten zoeken om de motortjes van de spiegels te sturen....

Nadat ze alles weer gemonteerd hadden bleek er 1 van de kabelhoudertjes niet goed gemonteerd en kwam die los te zitten.

Doordat deze niet meer op hun plek zaten kon de raam niet goed passeren en schuurde een draadje (net van de koffer) door....

dit probleem ook eens gehad ,als auto rijd is de kofferbak niet te openen bij stilstand wel een sensor hiervoor zit in het linker voorportier die was bij mij stuk

een erg lastig te vinden storing .

Terug
Naar boven