• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kofferbak 'project'

Stender

Post veel
Ik ben vandaag begonnen met mijn kofferbak en ik dacht, laat ik er een topic over maken voor tips/suggesties en zodat andere kunnen zien hoe je zoiets kan aanpakken :)

Hiermee begon het:

Afbldng924.jpg

Het ziet er vrij ernstig uit maar het is allemaal oppervlakking, nergens heb ik mijn sleutel doorheen gekregen. Van onder gezien is alles nog strak en netjes.

Ben met een föhn en een plamuurmes bezig geweest, dit heb ik bereikt tot vandaag, niks verrassends tegengekomen tot nu toe.

Afbldng930.jpg

Wel een vraagje:

Wat is dit voor'n spul? Het is een soort wit en daaronder zwart spul wat over naden e.d. is gesmeerd en daarna is er overheen geverfd/gespoten.

Afbldng931.jpg

Dat spul is naden kit, dit strijken/spuiten ze op carroserie delen de over elkaar vallen om roest tegen te gaan en om het water buiet te houden. Maar er zit toch nog best wel wat roest in die koffer hé. Het beste kun je die zwarte dreunmatten er ook uithalen en het daaronder goed schoonmaken. Die matten kun je zo met een verfstrippen verwarmen en er dan uitpeuteren..

met een fohn/verbrander gaat het idd heel goed,

matten blijven zelfs heel, zodat je (als je wilt) de matten weer terug kunt plaatsen na de behandeling.

Ja maar ik dacht, op deze manier kunnen jullie mij bijstaan met hulp en suggesties :P mijn resto-topic wordt niet zoveel bezocht.

Kan me wel voorstellen dat hij zo reageert, maakt niet uit. Probeer zelf ook een steentje bij te dragen aan een 'schoon' forum door het Fotoshoot-topic :)

Maargoed vandaag stortregen en ik wist dat 'ie lekte bij de achterbak maar nu staat 'ie zowat helemaal blank :swear:swear

Lekte eerst bij achterlicht, dat heb ik een tijd geleden al dichtgekit, maar nu nog lekken, ik denk dat ik binnenkort de afdichtkit maar weer ter hand neem :argue

ik ga weer aan de gang :hmmz

kijk eens naar de hoeken van de raam, waarschijnlijk dat daar het water naar binnen drupt, anders de naad van achterscherm naar dak even controleren, beste werkt in de koffer gaan liggen met een zaklamp en dan de sproeier erop zetten zie je precies waar t vandaan komt...

ja vooral bovenaan, als daar het rubber niet goed sluit loopt het via je rubber je kofferbak in:thumbup

ik had last van water langs de driehoekjes bij de achterraampjes en idd, in de koffer kruipen werkt het best

Goed idee, ik ga binnenkort dan wel een keer de achterbak in met een zaklamp! Tot op heden nog niks tegengekomen wat me verrast heeft, alleen nog oppervlakte :thumbup

En mocht het trouwens door de achteruit komen, dan heb ik wel een probleem want ik wil voor en achter de ruit er sowieso uithalen maar heb geen ruimte om de auto neer te zetten zonder ruiten...

Daar is 'ie weer, ben weer verder. Niet klaar helaas, plamuurmes brak af :P en andere liggen in 't nieuwe huis.

Afbldng933.jpg

nog steeds niet geschrokken ofzo, het valt me allemaal erg mee gelukkig.

Echter, dat lekker van de achteruit, heeft dat dit tot gevolg? Dit zijn foto's van de linker - en rechtbovenhoek van de kofferbak:

Afbldng935.jpg

Afbldng936.jpg

ik hoop dat het een beetje duidelijk is maar er lopen dus wel sporen naar beneden, duidt dit op lekkage?

NEt ff gevoeld maar het is niet enorm plakkerig, maar ook niet glad ofzo. Het is in ieder geval niet zomaar met een natte vinger weg te vegen. Kan wel close-up maken met m'n fotocamera straks.

Zo vandaag eindelijk de boel afgemaakt, en alle roest weggekrabt.

Afbldng940.jpg

Afbldng941.jpg

Afbldng943.jpg

Afbldng942.jpg

Alles nog hard, reservewielbak is ook nog erg goed. Nu nog wat vragen:

Als het kaal is, is het beste er dan epoxy primer op te spuiten en dan met een kleurspuitbus afmaken of met hammerite? Heb toevallig zilveren liggen.

En die rand tussen achterpaneel/kofferbakvloer, dat is nu net een goot. Is dat dicht te kitten of is daar iets anders moois voor?

:P

Terug
Naar boven