• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kofferklep enkel te openen met sleutel op afstand

Vanmorgen gemerkt dat mn kofferklep vn Insignia sedan enkel nog opent met sleutel op afstandsbediening. Manueel openen dmv zwart plastiek knopje onder Opel logo doet niks. Iemand een idee?
:help:

Heb ik ook gehad op mij station. Oplossing die voor mij werkte is een aantal keer rubberen knop van de kofferbak een aantal keer indrukken(30/40 keer). Zo deed hij het weer.

Vermoed dat de contactpuntjes van de drukknop wat vervuild waren.

Ik lees ook vaak dat de drukknop kapot gaat/is en dan loont het de moeite de knop zelf te vervangen. Knop zelf kost 50 euro bij de dealer. Vervangen komt nog het nodige bij.

Oke, dat zal ik eens proberen. Heb iig een nieuwe besteld op Ebay voor 20 euro, video gevonden hoe te vervangen . Ziet er doenbaar uit... Mss dat ik degene die er nu inzit eens demonteer om op vervuiling na te gaan, dan heb ik een reserve in case of...

Ondertussen is het probleem (voorlopig) opgelost. Ik heb een keer of 30 snel achtereen de toets ingedrukt en de kofferklep ging terug open. Contactpunten dus hoogstwaarschijnlijk vuil, vochtig,... Besteld stuk hou ik dan maar als reserve want zal niet eeuwig meegaan.

Heb nu sedan maar mijn eerste insignia was hatchback.
Volgens dealer loopt er nog wel eens water in de (logo)behuizing van de schakelaar.
Ze hebben toen schakelaartje vervangen en heeeeeelllll klein beetje siliconen aan binnenzijde gedaan.
Nooit weer problemen gehad.

Terug
Naar boven