• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kofferklepslot blokkeert!

Navy

Post weleens wat
Mijn kofferklepslot blokkeert. Ik heb inmiddels de bekleding los kunnen maken via de achterbank en alles werkt, zoals CV, maar het slot zelf is het probleem. Met spiegeltje en lamp gekeken maar niks vreemds te zien. Ik kan het slot er zo niet uitkrijgen omdat er schroeven onbereikbaar zijn. Ik heb het slot ook al ingespoten met WD40, maar tot nog toe zonder resultaat.

Iemand een tip? Want om steeds via de achterbank naar je koffer te moeten is niet echt handig.

Nou, met iemand die op de knop duwde en met het tikken met een hamer op het slot zelf sprong het slot eindelijk open! :jerry

Daarna diverse keren de klep dicht gegooid en steeds weer open gekregen.

Wat het nou geweest kan zijn?

Geen idee, maar het werkt weer!

Hij sluit nogal strak. D.w.z. dat je behoorlijk stevig moet dichtgooien. Ik vermoed dat de slotpal niet helemaal in de juiste positie heeft gezeten en door het tikken met de hamer weer goed is gekomen. Maar gelukkig doet-ie het weer. En nee, de warmte kan het niet zijn: de auto stond in de garagage.

Terug
Naar boven