• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

komen deze koplampen door apk ??

marijnl1988

Post veel
hallo ik heb ergens gelezen dat deze koplampen niiet door de apk komen ??

is dit zo of is dit niet zo ???

( e keruing staat in het glas dus neem aan dat ze wel door de keuring komen toch ??)

alleen las ergens dat de lens niet goed was ofzo dat ze daarom niet door apk komen

iemand hier ervaaring mee ??

foto 1 heb ik erin zitten

foto 2 ga ik vanavond ophalen :d

250843_470829552947041_674203645_n.jpg

483381_470829919613671_189821519_n.jpg

had je trouwens beter bij astra kunnen plaatsen :P

maar waarom zou je er niet door de apk mee heen komen zolang het lichtbeeld goed is..

ik had hem inderdaad bij astra moeten plaatsen ( zal wel door de hitte komen ;) )

probleem is ik weet niet of deze koplampen de juiste lichtbeel hebben

misschien dat iemand hier verstand van heeft of deze gebruikt en wel door apk kwam of niet door apk is gekomen

ik wil namlijk geen gezeur hebben met elk jaar de lampen te vervange

Lichtbeeld is lastig te zeggen zonder proberen op de koplampafstelapparaat.

Stadslichtjes zitten er te veel in. Zorg voor 1 stadslicht per koplamp en je hebt geen gezeur.

De lampen komen prima door de apk. Wanneer er naast de ringen tevens nog drie leds zitten en een stadslicht dan niet, die zijn er namelij ook dan moet je enkel zorgen dat je een aantal stadslichten uitschakelt je mag per kant maar 2 keer een stadslicht in je lamp hebben voor de apk. Al zijn er wel apk stations die hiet niet eens naar kijken.

aller eerst kijken op de sticker op de koplamp voor welke lampsoort de koplamp gebruikt mag worden.

een D code is een xenon lamp

een H code is een halogeenlamp

dan kijk je op de glas van de lamp waar de 2 pijltjes naartoe wijzen want dat is de schijn richting... in europa moeten de koplampen naar de rechtse kant schijnen

en als laatste kijk voor een E keurmerk en een tüv keurmerk.. als je die dingen goed zijn dan hoef je je geen zorgen te maken dat de lampen niet door de keuring heen komen

Terug
Naar boven