• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

komt niet meer boven 2000 toeren na accuwissel

Beste, betreft een corsa c z12xep juni 2005

Accu was leeg deze vervangen voor een nieuwe, starten afslaan 2x, erna liep die maar kon geen gas geven, uitgezet en gestart lopen maar kom niet boven de 2000 toeren uit en heeft geen power. Kan hem met pijn en moeite in de 1 laten opkomen!

Hij pruttelt opeens stationair, steeksleutlampje brand motorstoringslampje niet, uitgelezen geen foutcodes aanwezig

Vloeistoffen op pijl!

Wat o wat kan dit wezen?

Auto loopt inmiddels weer maar niet lekker, jengelt nog stationair, oorzaak leek het gasklephuis te zijn.... Steeksleutel blijft wel branden nog en ik heb het idee dat die tijdens rijden ook niet 100% loopt, mogelijk gasklephuis defect?

Ik zien deze probleem twee keer met z14xep, maar dezelfde ecu als z12xep. Ecu brand van gebruik start booster accu. Uitlezen met opcom.

Ik heb nooit een booster gebruik, gewoon een andere nieuwe accu, auto start nu weer alleen srpingt even naar de 2000 toeren en zakt erna naar normaal maar voel een minimaal hoestje nog, auto kon weer gas geven na schoonmaken gasklephuis!

Ik rijd een combo C diesel , had ook weleens moeite met starten, en sloeg meestal meteen af. Oorzaak slechte massa. Wellicht bij jouw een probleem aangezien de accu los is geweest.

Succes ermee

Massapunten ga ik morgen nakijken, gasklephuis vandaag verwisseld met een andere maar zelfde probleem, gasklephuis loopt op donorauto wel goed allebei,

Ff een update, auto loopt inmiddels weer goed, lampje is uit .Was een massapunt bij de accu, de minkabel moet je best wel aan de kant duwen als je de accu vervangt, deze was afgebroken op het chassis, nieuwe klem erop geknepen en de problemen zijn weg, bedankt voor het meedenken!

Terug
Naar boven