• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koni geel of Biltein B8

gunni

Post weinig
Hallo,

Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met koni geel of Bilstein B8 op een kadett 16V.

Kadett wordt helemaal leeg met kooi en moet ondermeer dienen voor track days.

Dus wat is het beste voor onder de kadett?

Groeten

Nou, ik vind in iedergeval koni geel niet geschikt voor het circuit, bilstein heb ik geen ervaring mee.

origineel gepost door erwin78

Nou, ik vind in iedergeval koni geel niet geschikt voor het circuit, bilstein heb ik geen ervaring mee.

Dat dacht ik ook. Maar koni is wel regelbaar kwa hardhed en bilsten niet dacht ik.

Niemand anders ervaring hiermee?

Met welke ophanging rijden jullie dan onder de kadett?

Groeten

Wil je toch serieus het circuit op, ga dan echt voor de betere merken bijv. intrax, deze maken ook op maat en de in en uitgaande slag is gedempt.

of bijv. H&R maar dan wel de duurdere sets.

origineel gepost door erwin78

Wil je toch serieus het circuit op, ga dan echt voor de betere merken bijv. intrax, deze maken ook op maat en de in en uitgaande slag is gedempt.

of bijv. H&R maar dan wel de duurdere sets.

De veren ga ik bij H&R halen. Daar krijg je een attest bij voor de keuring in België.;)

Over de dempers zeggen ze niet veel op de keuring.

Ik zeg ook absoluut niet dat bilstein slecht is, heb zelf zelfs geen ervaring met bilstein, weet echter wel dat het product opzich gewoon goed is.

Alleen de vraag voor het circuit gebruik denk ik dat beide niet echt er geschikt voor zijn, maar heeft natuurlijk ook te maken in welke vorm je op het circuit wilt gaan rijden.

Is het gewoon een beetje voor de lol, of wil je toch wat serieuzer een bepaalde cup gaan rijden.

Terug
Naar boven