• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koni geel

origineel gepost door mantamafkees01

Mooi Kees. :thumbup:thumbup:thumbup

Nu die flaporen dr nog af. :P

Heb ik dan wel weer interesse in.

Kees, Welke Koni's heb je er nu onder dan? De lange of korte? Welk setje veren?

geen idee eigenlijk heb de doosjes wel in mn auto liggen maar die staat in de garage.

ik heb t besteld bij www.verlagingssets.nl super service daar.

hij kan je helpen naar t mooiste setje voor jou auto en jou wensen

en de spatlappies blijven lekker zitten;)

en de spatlappies blijven lekker zitten :thumbdown:thumbdown:thumbdown

Goofy heeft ze ook, maar dan in het zwart. :jerry

goofy11bf24e.jpg
[/URL]

origineel gepost door Opelkees

ik heb vandaag mn -40 verlaging gemonteerd met gele Koni schokdempers

wat een superset zeg:wors:wors

rijdt goed en is mij precies laag genoeg:

voor:

DSCF2031.jpg

DSCF2032.jpg

Na:

DSCF2252.jpg

DSCF2255.jpg

Zitten er bij jouw bumpstops op de Koni's?

Even een rotschop bij dit topic. Heb nu dus gewone Koni's, geen korte, wel sport. Hoe stug zijn die Koni's standaard? Wil namelijk niet als een Citroën over drempels heen.

Zit te wachten op de veren maar aangezien je die dempers alleen kan verstellen als ze los liggen, wil ik ze liever van te voren goed hebben.

Heb ze er nu onder zitten. Voor staat 'ie erg goed op z'n wielen, alleen achter staat 'ie nog aardig hoog (4cm tussen band en wielrand). Waardoor zou dit komen? Normale Sport Koni's (2e hands) icm nieuwe Apex veren -40mm. Ik weet dat het in moet zakken, maar het is wel erg hoog zo. Koni's staan voor op 2 vd 2,5 slagen en achter op 2,2 van de 2,5 slagen (instelbare uitgaande demping).

geen idee eigenlijk bij mij stond ie gelijk goed.. heb ze gemonteerd zoals ze uit de doos kwamen

hij is aardig stug maar vind ik nie zo erg voor de Manta:D

Heb je een foto ? ben eigenlijk wel benieuwd omdat ik ook Apex veren wilde aanschaffen maar als ie zo hoog blijft staan kan ik beter een goedkoop setje kopen dat wat meer inzakt.

.... je hebt toch niet toevallig een 60/40 set gekocht of per abuis gekregen he ??

Ik heb het ook al meer gezien, steeds dat hij bij bepaalde 40-40 setjes achter zo achterlijk hoog staat.

Misschien dat de veren voor voor-achter omgewisseld zijn?

VA zit voor en HA zit achter, oftewel, Vorne Asche en Hinter Asche. Had ik nog opgezocht.

Ik zal morgen eens een duidelijke foto maken op een gelijk oppervlak. Ik vind het persoonlijk geen porum.

tank zeker leeg :D

de mijne is ook -40 maar zit nog sterk te twijfelen om haar

verder te laten zakken.

[rquote=1893743&tid=122780&author=Ghanz]tank vol ? of leeg? [/rquote]

Zo goed als leeg. Maar scheelt dat 4 cm met een stugge ophanging? Toen ik in de achterbak stond maakte het ook weinig uit.

[rquote=1893777&tid=122780&author=Ghanz]
IMG_6826.jpg

heb helaas geen betere foto, maar iets beter als niets

zit dus ook -40 onder...[/rquote]

Die van mij lijkt ongeveer ook zo te staan ja. Dan toch nadenken over -60 als ik de oprit nog op kan komen. Maargoed ik zal morgenochtend even naar de loods fietsen voor een duidelijke foto.

Terug
Naar boven