• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koni

Stender

Post veel
Heb ff zitten zoeken maar kon het zo gauw niet vinden.

Welke nummers van Gele Koni's zijn voor Manta B met 40mm verlaging? Wil toch een keer wat gaan kopen.

Mvg,

de gele koni's zijn de sportuitvoering van koni,de rode zijn de "gewone uitvoering" dus ik zou voor de gele gaan,lekker stug,nummers weet ik niet uit mijn hoofd,ik kan morgen wel even bij het garagebedrijf kijken waar ik zeer regelmatig kom(vader van mijn maat),den groenten maar weer

Nummer hebben al een keertje hier op het forum gestaan.

Gele Koni's (ook de rode) moet je eerst helemaal uit-trekken.

Dan het rubber aanslagblok verwijderen uit de huls.

Nu de schokdemper weer helemaal indrukken en de huls verdraaien, totdat de nokjes in de uitsparingen vallen.

Nu kun je de demper verstellen door te draaien. Let op: Dit is alleen de uitgaande slag.

origineel gepost door Ghanz

:o verstelbaar, volgens mij die van mij niet

ook gele koni :)

alle konies kan je nastellen hoor,als het maar geen gasgevulde zijn.

origineel gepost door Ghanz

:o verstelbaar, volgens mij die van mij niet

ook gele koni :)

Je hebt geen Koni. maar het merk Mad en daar de serie sportive 40 mm verlaging van zowel de dempers als veren ;)

origineel gepost door boyanka

:agentik heb nog een setje gele verstelbare coni's liggen voor een 40 mm verlagings set

Ben kennelijk te laat :P

edit:

KONI GELB VORNE 82-1886 SPORT

KONI GELB HINTEN 82-1801 SPORT

Is dit goed? Die Koni-site is niet echt verhelderend en de zoekfuntie vind vooral koniijnen

de foto

conigeel.jpg

ik hoor het wel

Terug
Naar boven