• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koning winter is weer in aantocht

Ruitensproeiervloeistof hoef ik niet leeg te halen, tank heb ik altijd zo leeg (heb een hekel aan slecht zicht) Daarom ook zo blij met de koplampsproeiers: groot reservoir voor de sproeivloeistof!

goede winter banden rijden echt veel beter .

daarbij wel een paar kanttekeningen n.l zeker 4 mm profiel diepte[ in duitsland worden ze anders niet meer als winterband geaccepteerd!!].

niet tevroeg onder je auto laten zetten [ of zelf er onder zetten ] als het zo als laatst veel tewarm is slijten de fijne lammelen in het profiel dicht / weg en funtioneerd z'n band niet meer !

geld ook voor het niet telang door rijden in het voorjaar .

als indicatie : zolang de dag temperaturen niet [ redelijk] constant onder de 7 graden [ liever nog wat kouder] blijven [ even de verwachtingen nakijken ]zou ik wachten met winterbanden plaatsen . eenmaal er onder ga je ze niet weer wisselen .

en de nacht temp. geld het zelfde , maar dan onder o !

voor 1 of 2 nachtjes nacht vorst zou ik ze er nog niet perse onder gooien [ zeker als de wegen goed droog zijn ] .

je moet er van uit gaan dat bij hogere temp. een winterband harder [ zeg maar gerust veel harder] slijt en niet optimaal fuctioneren.

voordeel is ook dat je zomerbanden veel langer mee gaan .

persoonlijk is mijn mening dat het een eenmalige aanschaf is .

als mijn bandjes in de buurt van de 4 mm komen ga ik opzoek naar een zet met veel meer profiel .

vorige set heeft meer opgebracht [ gewoon verkopen zelf op marktplaats 4 mm is opzich goed !] dan de andere bandjes hebben gekost ![ p.s praat hier wel over a-merken n.l conti en vredenstein].

en bij een andere auto kopen banden [ met velgen ] brengen ongeveer net zoveel op als een andere goede passende set !

maar dat is natuurlijk mijn mening.

Blijft voorlopig nog rond de 10graden... winterbandjes liggen nog steeds in de kelder bij de ketel lekker warm :jerry

Aan gezien dat de zomerbanden nu 4000km nieuw zijn, maak ik me nog effen geen zorgen.

@astraTD wrote:Blijft voorlopig nog rond de 10graden... winterbandjes liggen nog steeds in de kelder bij de ketel lekker warm :jerry

Aan gezien dat de zomerbanden nu 4000km nieuw zijn, maak ik me nog effen geen zorgen.

Ik rijd 100.000 km op zomerbanden :)

Rik :D

@KadAstra-EF wrote:@astraTD wrote:Blijft voorlopig nog rond de 10graden... winterbandjes liggen nog steeds in de kelder bij de ketel lekker warm :jerry

Ik rijd 100.000 km op zomerbanden :)

Rik :D

wtf??? vorig setje heb ik amper 40.000 mee gedaan :???: oke liepen wel scheef af.

Michelin Energy Saver, daar rijdt ik op.

175/65 R14 is de maat.

3 bar voor, 2,5 bar achter en karren maar.

Oh ja, bij nat weer zijn deze als beste getest en ik moet zeggen: het klopt helemaal !

Mijn Kadettje staat buiten,maar wel beschut onder een afdak en schuttingen rondom.Voorlopig gaat deze jongen de weg niet op met de Kadett.Hij heeft een winterslaap nodig,en die zal hij krijgen ook..

Accu eruit,naar zolder en dan maar duimdraaien tot de lente zich weer aankondigt.

Zelf heb ik een bus van de zaak,dus die mag het stokje overnemen hahaha.

Mijn vrouw rijdt in de Volvo V40 maar die kan daar goed tegen.

Carportjuli2012002.jpg

Carportjuli2012026.jpg

LDVMaxus019-1.jpg

Terug
Naar boven