• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kopbouten warm na trekken. als ze weer afgekoeld zijn of nog

heb ik nog nooit gedaan....eigenlijk...

maar meestal bedoelen ze dat je de motor warm moet laten worden en dan laten afkoelen en dan weer natrekken zodat de kop zich heeft kunnen zetten.....

ik doe ze ook nooit natrekken, nadat de motor gedraaid heeft, kan je weer alles eraf halen,wat er net vers op zit...

ik doe gewoon 45nm en dan 3x 90 graden, in de volgorde van middenuit naar buiten

origineel gepost door TRPower

ik doe ze ook nooit natrekken, nadat de motor gedraaid heeft, kan je weer alles eraf halen,wat er net vers op zit...

ik doe gewoon 45nm en dan 3x 90 graden, in de volgorde van middenuit naar buiten

ja precies...ben ik helemaal met je eens....heb er ook nog nooit problemen mee gehad daarna....

origineel gepost door freek corsa

Dat had ik ook al gezegd over de telefoon, maar dat was de vraag niet ;)

Dan is het andwoord : nadat hij/zij is afgekoeld ;)

bedankt voor de antwoorden.

zijn al na gedraait alleen moet hij nu weer verder in elkaar. omdat de assen er uitmoesten omdat ik er geen dunne dop voor heb:hmmz

wou ook gelijk de olie keerringen vervangen.

dus tandwiel los gedraaid breekt er een stukje uit de as bij het borg pennetje:fy1

was gelukkig de inlaat as dus heb er maar 1 van een xe in gezet.

Terug
Naar boven