• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

Ook ik rijd nu al 3 jaar op winterbanden. Zal niet anders meer willen. En ja de discussie geld. Dat vind ik heel simpel. Prioriteiten stellen. Ik zelf was ook een student toen ik mijn eerste auto kocht. Maar hield voor dit soort dingen gewoon geld op zij.

Oke moet wel eerlijk zeggen dat ik bij een banden boer werkte en korting kreeg.

Als je ze nu nog moet kopen dan ben je inderdaad te laat en betaal je er volle pond voor. Ik heb ze begin augustus gekocht en dan zijn de prijzen goed te doen hoor. En als je op marktplaats gaat zoeken vind je genoeg winterbanden voor rond de 3 a 400 euro. Bij ons op het werk liggen ook zat gebruikte setjes voor dat geld voor verschillende merken/auto's en dan zit er gewoon nog rond de 6 mm profiel op.

Je hoeft ook niet altijd nieuwe te kopen als je dat niet kan betalen, doe je met je auto toch ook niet....

Als je ze nu nog moet kopen dan ben je inderdaad te laat en betaal je er volle pond voor. Ik heb ze begin augustus gekocht en dan zijn de prijzen goed te doen hoor. En als je op marktplaats gaat zoeken vind je genoeg winterbanden voor rond de 3 a 400 euro. Bij ons op het werk liggen ook zat gebruikte setjes voor dat geld voor verschillende merken/auto's en dan zit er gewoon nog rond de 6 mm profiel op.

Je hoeft ook niet altijd nieuwe te kopen als je dat niet kan betalen, doe je met je auto toch ook niet....

Aanschaf van de velgen is maar 1 keer. Ik heb destijds 4 stalen Astra F sport velgen gekocht op MP voor 50euro. De banden, ja dat kan in 1 jaar duur uitvallen als je zomerbanden ook aan vervanging toe zijn. Je doet echter wel 2x zo lang met je banden. Ik wissel per zomer/winter ook de banden van voor naar achter en omgekeerd zodat ik bij aanschaf weer 4 nieuwe nodig heb.

Aanschaf van de velgen is maar 1 keer. Ik heb destijds 4 stalen Astra F sport velgen gekocht op MP voor 50euro. De banden, ja dat kan in 1 jaar duur uitvallen als je zomerbanden ook aan vervanging toe zijn. Je doet echter wel 2x zo lang met je banden. Ik wissel per zomer/winter ook de banden van voor naar achter en omgekeerd zodat ik bij aanschaf weer 4 nieuwe nodig heb.

De meeste mensen hebben geeneens geld voor winterbanden want het kost nog wel wat als je beetje fatsoenlijk setje koopt! Met de zomerbanden had ik nog wel redelijk grip als je maar goed oplet en rem altijd op de motor af dus, want heb geen abs :thumbdown En dat is in de sneeuw echt drama :shock:

De meeste mensen hebben geeneens geld voor winterbanden want het kost nog wel wat als je beetje fatsoenlijk setje koopt! Met de zomerbanden had ik nog wel redelijk grip als je maar goed oplet en rem altijd op de motor af dus, want heb geen abs :thumbdown En dat is in de sneeuw echt drama :shock:

wat veel mensen ook vergeten met hun zomerbanden is de grip in de sneeuw ;)

wat denk je wat er met je zomerbanden gebeurd als je in de winter bij sneeuwval continu met slippende banden weg moet rijden ?? voor zover ik weet moeten ze banden die niet slijten nog steeds uitvinden , dus dit is ook een aanslag voor je zomerbanden .

wat veel mensen ook vergeten met hun zomerbanden is de grip in de sneeuw ;)

wat denk je wat er met je zomerbanden gebeurd als je in de winter bij sneeuwval continu met slippende banden weg moet rijden ?? voor zover ik weet moeten ze banden die niet slijten nog steeds uitvinden , dus dit is ook een aanslag voor je zomerbanden .

@crossagek wrote:wat veel mensen ook vergeten met hun zomerbanden is de grip in de sneeuw ;)

Gewoon de winterstand aanzetten ;)

@crossagek wrote:wat veel mensen ook vergeten met hun zomerbanden is de grip in de sneeuw ;)

Gewoon de winterstand aanzetten ;)

@frank de jonge wrote:Minder gas geven en in hogere versnelling rijden dan normaal. Nja, zonder winterbanden schiet je dan ook niet barre veel op.

ik heb het over weg rijden vanuit stilstand in de sneeuw ;) denk niet dat je in de 3 makkelijk weg komt vanuit stilstand op je zomerbanden :angel

@frank de jonge wrote:Minder gas geven en in hogere versnelling rijden dan normaal. Nja, zonder winterbanden schiet je dan ook niet barre veel op.

ik heb het over weg rijden vanuit stilstand in de sneeuw ;) denk niet dat je in de 3 makkelijk weg komt vanuit stilstand op je zomerbanden :angel

Kwa kosten zie ik dus nogsteeds niet hoe mensen bandjes en velgjes voor 300 euros kunnen vergelijken met iedereen die dan ineens voor dat geld geen winterbanden + velgen kan halen. Want iedereen zegt ff op marktplaats kijken. Jahh oke. leuk enzo maar eeh jullie rijden vermoedelijk dus allemaal op 13 14 of 15 inch velgjes. Met paar winterbandjes waar een merk zomerband al bijna net zo goed presteerd.

En voor degene die op 16 inch moeten rijden ben je toch voor een goede winterband al zon 100 euro kwijt per band. En dan nog velgjes.

Terug
Naar boven