• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

In DLD is het inderdaad VERPLICHT om winterbanden te hebben in de winter..

en daarbij komt inderdaad dat het Zeer Zwaar word meegewogen in de Schuldvraag bij ongelukken.

Willem

@turbosix wrote:en michelin wintersloffen in 215-45-zr17 kosten?

Moet het Michelin Wintersloffen zijn.

De Bridgestones zijn door de ADAC als goed tot zeer goed uit de test gekomen, mag voldoende wezen.

Geld ook voor de volgende:

- Falken HS-439 komen uit de test als goed: vanaf 110 euro verkrijgbaar, snelheids codering V (tot 240km/u)

- Toyo Snowprox S953 komt ook goed uit de test: vanaf 146euro verkrijgbaar, snelheidcode H (tot 210km.u)

Willem

In DLD is het inderdaad VERPLICHT om winterbanden te hebben in de winter..

en daarbij komt inderdaad dat het Zeer Zwaar word meegewogen in de Schuldvraag bij ongelukken.

Willem

Op mijn Ascona C van 1982, dus ook oldtimer, heb ik ook winterbanden laten leggen, ze

keken maar raar in de bandencentrale !

Ik rij ook maar 7000 km per jaar, maar veiligheid gaat voor !!

Moet het Michelin Wintersloffen zijn.

De Bridgestones zijn door de ADAC als goed tot zeer goed uit de test gekomen, mag voldoende wezen.

Geld ook voor de volgende:

- Falken HS-439 komen uit de test als goed: vanaf 110 euro verkrijgbaar, snelheids codering V (tot 240km/u)

- Toyo Snowprox S953 komt ook goed uit de test: vanaf 146euro verkrijgbaar, snelheidcode H (tot 210km.u)

Willem

Op mijn Ascona C van 1982, dus ook oldtimer, heb ik ook winterbanden laten leggen, ze

keken maar raar in de bandencentrale !

Ik rij ook maar 7000 km per jaar, maar veiligheid gaat voor !!

@KadAstra-EF wrote:Winterbanden = schijnveiligheid.

En wie liggen er allemaal in de sloot ?

Juist, de mensen die menen in te moeten halen en vervolgens alles en iedereen in gevaar brengen.

Mensen die denken dat ze met winterbanden harder kunnen rijden en hun rijstijl niet aanpassen aan de omstandigheden.

Dat heb ik al veel te vaak gezien.

Nee, ik heb en blijf lekker zomerbandjes houden. Als het glad is gewoon je snelheid aanpassen !!!

Goedkoper kan niet.

Rik ;)

:thumb hier heb ik niks meer aan toe te voegen.

@KadAstra-EF wrote:Winterbanden = schijnveiligheid.

Juist, de mensen die menen in te moeten halen en vervolgens alles en iedereen in gevaar brengen.

Mensen die denken dat ze met winterbanden harder kunnen rijden en hun rijstijl niet aanpassen aan de omstandigheden.

Nee, ik heb en blijf lekker zomerbandjes houden. Als het glad is gewoon je snelheid aanpassen !!!

Goedkoper kan niet.

Rik ;)

@gertjuh1968 wrote:@KadAstra-EF wrote:Winterbanden = schijnveiligheid.

Goedkoper kan niet.

Rik ;)

Ze zeggen verstand komt met de jaren maar jij hebt zeker nog een paar extra jaartjes nodig :sleeping

@gertjuh1968 wrote:@KadAstra-EF wrote:Winterbanden = schijnveiligheid.

Goedkoper kan niet.

Rik ;)

Ze zeggen verstand komt met de jaren maar jij hebt zeker nog een paar extra jaartjes nodig :sleeping

@wim-v6 wrote:In DLD is het inderdaad VERPLICHT om winterbanden te hebben in de winter..

Willem

@frank de jonge wrote:Die banden.zijn in dld verplicht. Je bent niet verzekerd als je zonder rijdt maar bij een drs. Controle kunnen ze je daarvoor wel bekeuren.

Ah heren ok! Dat was nieuw voor mij. :wors

Heb me nooit meer met die regels bezig gehouden omdat ik ze er toch swinters altijd onder heb :angel :D

@wim-v6 wrote:In DLD is het inderdaad VERPLICHT om winterbanden te hebben in de winter..

Willem

@frank de jonge wrote:Die banden.zijn in dld verplicht. Je bent niet verzekerd als je zonder rijdt maar bij een drs. Controle kunnen ze je daarvoor wel bekeuren.

Ah heren ok! Dat was nieuw voor mij. :wors

Heb me nooit meer met die regels bezig gehouden omdat ik ze er toch swinters altijd onder heb :angel :D

ik heb ze sinds vorrig jaar, hier op het forum astra g wielen met vredestijn snowtrack oid 100 euro voor 4 velgen meg 4 banden met plus minus 6 min profiel.

normaal rij ik met 8J 17 inch et 35 215-40-17 banden

nu met 6j 15 inch et 49 185-65-15 banden

het is echt een wereld van verschil ook mede door de originele et waarde van Opel.

zou niet meer anders willen, en het is zeker geen schijnveiligheid.

ik heb ze sinds vorrig jaar, hier op het forum astra g wielen met vredestijn snowtrack oid 100 euro voor 4 velgen meg 4 banden met plus minus 6 min profiel.

normaal rij ik met 8J 17 inch et 35 215-40-17 banden

nu met 6j 15 inch et 49 185-65-15 banden

het is echt een wereld van verschil ook mede door de originele et waarde van Opel.

zou niet meer anders willen, en het is zeker geen schijnveiligheid.

Heb jij een remmenupgrade gedaan dan? De standaard remmen op jou auto zijn toch 308mm. Daar past gewoon 16 inch op. Bij 17 inch wordt de wang van je band wel weer zo klein dat het effect van de winterband al weer oplost. Bovendien is 215 ook wel een erg brede band. Hoe smaller, hoe beter met winterbanden. Des te breder de band, des te langer het duurt voordat sneeuw/water uit het loopvlak van de band wordt geperst. Als jij de originele remmen nog hebt kun je gewoon op 205-55 R16 rijden.

Met winterbanden geld, hoe smaller de band en hoe hoger de wang van de band, hoe beter!

Overigens kan ik niet meer zonder. Ik heb ze vorig jaar voor het eerst aangeschaft en wat een verademing is dat. Je hebt echt zoveel meer grip!

Terug
Naar boven