• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

@RISL wrote:Ik had voor €250 originele stalen GM-velgen met vrijwel nieuwe Vredesstein Snowtrac 2, gebalanceerd en al.

Dan heb ik helemaal of zogoed als dezelfde winterbanden als jij :thumb

Heb ook originele GM stalen velgen en vredesstein Snowtrac 2 :D .

Groetjes.

Ik heb wel een Vectra maat eronder liggen (195/65/R15) dus de wielkasten zijn helemaal gevuld.

En de velgen hebben een ET-waarde van 35, dus Astra H.

Niet helemaal dezelfde dan :D

Bandenmaat bij mij is 195/60 R 15.

Velgenmaat is gewoon de originele Astra maat.

Kan het nu niet exact zeggen, ET waarde 49 dacht ik :D

@Daan0803 wrote:Maar wat voor velgen heb je dan, en weet je 100% zeker dat alles goed gebalanceerd is enzo? Ik heb wel m'n vraagtekens bij veel van dat soort aanbiedingen eerlijk gezegd ;)

had een maat van me voor me geregeld. die is filiaalmanager van zo'n euromaster vestiging. 250 euro voor gebruikte banden, incl montage, balanceren en uitlijnen. was ook redelijk vrienden prijsje eigenlijk.

ik heb nu michelin apline 4 (205,55R16) op m'n originele 16'' opel velgen met iets meer als 7 mm profiel. nagenoeg nieuw eigenljk. in de zomer leg ik er gewoon 17 inch velgen met 4 nieuwe banden op..... denk ik :s (afhankelijk van de prijs)

Ik knal nu nog vrolijk op de zomers in de rondte, ivm de hoge temperaturen.

De winters liggen al klaar hoor!!

voor zowel de combo:

TheoVecmeeting008.jpg

Als de Vectra:

100_4730.jpg

Willem

@Daan0803 wrote:Maar wat voor velgen heb je dan, en weet je 100% zeker dat alles goed gebalanceerd is enzo? Ik heb wel m'n vraagtekens bij veel van dat soort aanbiedingen eerlijk gezegd ;)

had een maat van me voor me geregeld. die is filiaalmanager van zo'n euromaster vestiging. 250 euro voor gebruikte banden, incl montage, balanceren en uitlijnen. was ook redelijk vrienden prijsje eigenlijk.

ik heb nu michelin apline 4 (205,55R16) op m'n originele 16'' opel velgen met iets meer als 7 mm profiel. nagenoeg nieuw eigenljk. in de zomer leg ik er gewoon 17 inch velgen met 4 nieuwe banden op..... denk ik :s (afhankelijk van de prijs)

Voor de Vectra, de wielen had ik nog liggen, deze hebben onder de Vectra gezeten, ik kan ivm de remmen niet kleiner als 16inch, en staal vinden is een opgave, al hebben we nu nog een setje 16inch stalen velgen liggen:

BMWenV6perikelen003.jpg

VecBx2016.jpg

Fotos9807016-1.jpg

Fotos9807017-1.jpg

Willem

Ik knal nu nog vrolijk op de zomers in de rondte, ivm de hoge temperaturen.

De winters liggen al klaar hoor!!

voor zowel de combo:

TheoVecmeeting008.jpg

Als de Vectra:

100_4730.jpg

Willem

Ik heb ze er net weer onderuit gehaald....

Voorlopig wordt het toch niet koud.

En het is zonde om de nieuwe michelin pilot alpins extra te laten slijten.

Gr

Stefan.

Voor de Vectra, de wielen had ik nog liggen, deze hebben onder de Vectra gezeten, ik kan ivm de remmen niet kleiner als 16inch, en staal vinden is een opgave, al hebben we nu nog een setje 16inch stalen velgen liggen:

BMWenV6perikelen003.jpg

VecBx2016.jpg

Fotos9807016-1.jpg

Fotos9807017-1.jpg

Willem

Ik heb ze er net weer onderuit gehaald....

Voorlopig wordt het toch niet koud.

En het is zonde om de nieuwe michelin pilot alpins extra te laten slijten.

Gr

Stefan.

@RISL wrote:Ik had voor €250 originele stalen GM-velgen met vrijwel nieuwe Vredesstein Snowtrac 2, gebalanceerd en al.

Vredestein snowtrac 2 presteren alleen goed op sneeuw en redelijk goed bij regen. Op droog wegdek is het rotzooi en ook de slijtage is bij deze banden erg hoog. In het vervolg misschien andere banden nemen.

Waarom zijn zoveel mensen op dit forum trouwens zo een fan van vredestein?

@Astra16VClub wrote:

Vredestein snowtrac 2 presteren alleen goed op sneeuw en redelijk goed bij regen. Op droog wegdek is het rotzooi en ook de slijtage is bij deze banden erg hoog. In het vervolg misschien andere banden nemen.

Ik ga straks mijn 3e Winterseizoen op dezelfde Snowtracs 2 rijden (zaten onder de auto toen ik deze kocht dus weet niet hoelang deze al mee gedraait hebben). ik kocht de auto met 2 dunne (3mm), en 8mm snowtracs 2

de 3mm dikke zijn nu vervangen door Snowtrac 3's, en die gaan nu hun 2e seizoen in.

Ik moet zeggen dat ze amper gesleten zijn, de Snowtracs zitten nu nog op ruim 6mm (achteras), en de Snowtracs 3 zitten nu op ruim 7mm.

Ik heb daarbij in de regen, op droog en ijzel prima (RUIM!! voldoende) grip, en in de sneeuw Super grip!!!!

en hard slijten doen ze dus niet!!

Ik heb het gevoel dat de bridgestone Blizzaks veel harder gaan slijten op de Vectra als de Vredesteins op de Combo, en dat ondanks ze veel minder kilometers gaan maken!!

Willem

Terug
Naar boven