• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

Mijn vredesstein snowtack 2 gaat er volgend weekend onder.

En of ze hard slijten of niet zal wel aan je rijstijl liggen.

Vredesstein is nu niet meteen het eerste het beste merk :thumb

@RISL: dinsdag zou het inderdaad wel eens kunnen vriezen als ik de radar bekijk.

Groetjes.

@Astra16VClub wrote:

Vredestein snowtrac 2 presteren alleen goed op sneeuw en redelijk goed bij regen. Op droog wegdek is het rotzooi en ook de slijtage is bij deze banden erg hoog. In het vervolg misschien andere banden nemen.

Waarom zijn zoveel mensen op dit forum trouwens zo een fan van vredestein?

Ik ga straks mijn 3e Winterseizoen op dezelfde Snowtracs 2 rijden (zaten onder de auto toen ik deze kocht dus weet niet hoelang deze al mee gedraait hebben). ik kocht de auto met 2 dunne (3mm), en 8mm snowtracs 2

de 3mm dikke zijn nu vervangen door Snowtrac 3's, en die gaan nu hun 2e seizoen in.

Ik moet zeggen dat ze amper gesleten zijn, de Snowtracs zitten nu nog op ruim 6mm (achteras), en de Snowtracs 3 zitten nu op ruim 7mm.

Ik heb daarbij in de regen, op droog en ijzel prima (RUIM!! voldoende) grip, en in de sneeuw Super grip!!!!

en hard slijten doen ze dus niet!!

Ik heb het gevoel dat de bridgestone Blizzaks veel harder gaan slijten op de Vectra als de Vredesteins op de Combo, en dat ondanks ze veel minder kilometers gaan maken!!

Willem

Vredestein, is KONING Winterband, presteren veelal beter als de conti's en Michelins wanneer het er echt toe doet!!!!

Willem

Mijn vredesstein snowtack 2 gaat er volgend weekend onder.

En of ze hard slijten of niet zal wel aan je rijstijl liggen.

Vredesstein is nu niet meteen het eerste het beste merk :thumb

@RISL: dinsdag zou het inderdaad wel eens kunnen vriezen als ik de radar bekijk.

Groetjes.

Vredestein, is KONING Winterband, presteren veelal beter als de conti's en Michelins wanneer het er echt toe doet!!!!

Willem

Tests in vooral Duitsland Oostenrijk, Zwitserland, en USA, waar de Vredesteins nog steeds de meest populaire winterband is!!

Willem

Tests in vooral Duitsland Oostenrijk, Zwitserland, en USA, waar de Vredesteins nog steeds de meest populaire winterband is!!

Willem

klopt, vernieuwing zou ook verbetering moeten zijn.

en dat is bij meerdere merken uitgebleven behalve bij Vredestein

De Bridgestone blizzak LM30 is beter als de LM32 in de meeste opzichten..

de Vredestein Snowtrac 2 is er dan ook al jaren, kort na dat echt winterbanden bekend werden is de 2e versie van Vredestein geintroduceerd

Vredestein scoort toch altijd wel goed in test in zwaarder condities, en voldoende op gewone situaties.

dus slecht zijn ze zeker niet.

en ik moet zeggen dat ze in de praktijk dat te meer duidelijk maken tov de andere winterbanden die ik gereden heb.

willem

Er zijn er altijd wel betere, feit is dat vredesstein een goed merk is en een goede winterband heeft.

Wil jij liever met de allerbeste en allerduurste band rijden, voor mij geen enkel probleem.

Maar voor de km's die ik doe (+-40 per dag) zijn de winterbanden die ik heb icm gezond verstand

een veilige situatie.

Groetjes.

klopt, vernieuwing zou ook verbetering moeten zijn.

en dat is bij meerdere merken uitgebleven behalve bij Vredestein

De Bridgestone blizzak LM30 is beter als de LM32 in de meeste opzichten..

de Vredestein Snowtrac 2 is er dan ook al jaren, kort na dat echt winterbanden bekend werden is de 2e versie van Vredestein geintroduceerd

Vredestein scoort toch altijd wel goed in test in zwaarder condities, en voldoende op gewone situaties.

dus slecht zijn ze zeker niet.

en ik moet zeggen dat ze in de praktijk dat te meer duidelijk maken tov de andere winterbanden die ik gereden heb.

willem

@Astra16VClub

Nou, mijn Vredesstein zomerbanden slijten helemaal niet zo hard en de reviews over hun winterbanden waren ook erg positief.

Waarom velen hier fan zijn van Vredesstein weet ik niet, persoonlijk vind ik het erg prettige banden, veel grip, goede prijs, slijten niet heel hard en ze zien er ook nog eens mooi als je die door Giugaro ontworpen serie neemt. En als laatst (en ja, dat is heel ver gezocht en niet van doorslaggevend belang), ik koop liever iets van Nederlandse makelij, zodat het geld bij een Nederlands bedrijf komt, dan dat ik zo'n Jappenband neem of iets dergelijks.

Er zijn er altijd wel betere, feit is dat vredesstein een goed merk is en een goede winterband heeft.

Wil jij liever met de allerbeste en allerduurste band rijden, voor mij geen enkel probleem.

Maar voor de km's die ik doe (+-40 per dag) zijn de winterbanden die ik heb icm gezond verstand

een veilige situatie.

Groetjes.

Onder mijn vorige auto had ik altijd al winterbanden en toen we de Astra kochten was het eerste wat we hebben gekocht een mooi setje winterbanden.

Was een mazzeltje.

Set designwielen met Vredestein Snowtrac 2 waar zeer weinig mee was gereden.

Die puntjes zaten nog op de banden...

En dat voor een zeer lage prijs.

Wij kunnen dus weer veilig de winter in en dit keer met een Astra!

Terug
Naar boven