• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koplampen/achterlichten spuiten

FKsport

Post vaak
Heeft iemand ervaring of mogelijkheid waar je GOED koplampen of achterlichten wat donkerder kan laten spuiten?

En dan ook dat het netjes is en amper te zien? Eventueel voorbeelden?

Ze zeggen APK afkeur, maar ook de garage zegt dat het soms haast niet te zien is!

Heb het vroeger wel een paar keer gedaan met de achterlichten van de Manta, waren gewoon spuitbussen van Motip en zag er netjes uit.

Is dat een beetje kwaliteitspul? of is het rotzooi? Bedoel in de zin van : is het resultaat goed en strak? en is het nadien moeiteloos en perfect weer te verwijderen zodat het compleet weg is?

Anders een hele lichte laag gewoon spuiten?

Heb het vroeger wel een paar keer gedaan met de achterlichten van de Manta, waren gewoon spuitbussen van Motip en zag er netjes uit.

Is dat een beetje kwaliteitspul? of is het rotzooi? Bedoel in de zin van : is het resultaat goed en strak? en is het nadien moeiteloos en perfect weer te verwijderen zodat het compleet weg is?

Anders een hele lichte laag gewoon spuiten?

Ja, of een setje op de sloop halen en even ombouwen voor de apk...

Heb je wel een heel jaar een set lampen in de weg liggen.

Ja, of een setje op de sloop halen en even ombouwen voor de apk...

Heb je wel een heel jaar een set lampen in de weg liggen.

Je hebt er spuitbussen voor.

Vlak voor de apk met een bijbehorende spuitbus het laagje verwijderen

en na de apk terug spuiten?

Je hebt er spuitbussen voor.

Vlak voor de apk met een bijbehorende spuitbus het laagje verwijderen

en na de apk terug spuiten?

Achterlichten zijn natuurlijk super gemakkelijk te demonteren, 10 minuutjes werk voor de 2.

Maar de koplampen lijkt mij toch al wat meer werk. Die zou ik gewoon lekker makkelijk met een spray doen.

Achterlichten zijn natuurlijk super gemakkelijk te demonteren, 10 minuutjes werk voor de 2.

Maar de koplampen lijkt mij toch al wat meer werk. Die zou ik gewoon lekker makkelijk met een spray doen.

@kwuyts wrote:Achterlichten zijn natuurlijk super gemakkelijk te demonteren, 10 minuutjes werk voor de 2.

helemaal mee eens, achterlichten zijn zo gedaan.

Voorkant is lastiger inderdaad (xenon) en dergelijke , bumper die eraf moet.

Die zou ik dan liever in laten zitten, de rest afplakken en spuiten (maar dan wel met dat spul dat ook weer te verwijderen is)

@kwuyts wrote:Achterlichten zijn natuurlijk super gemakkelijk te demonteren, 10 minuutjes werk voor de 2.

helemaal mee eens, achterlichten zijn zo gedaan.

Voorkant is lastiger inderdaad (xenon) en dergelijke , bumper die eraf moet.

Die zou ik dan liever in laten zitten, de rest afplakken en spuiten (maar dan wel met dat spul dat ook weer te verwijderen is)

heb zelf mn achterlichten gespoten..

is prima gelukt spuitbus van motip gebruikt werkt goed

PC032438.jpg

dit zijn 3 lagen king:

Terug
Naar boven