• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koplampen astra F station 1996

@Oenatje wrote:@Har Astra wrote:@Oenatje wrote:valeo koplampen lekken langs de kitrand, dus tussen het glas en het plastic deel.

Dus.........wat zou jij dan persoonlijk doen als je nieuwe wilt aanschaffen..imitatie, origineel, angel-eyes ik zou nu geen keuze kunnen maken omdat dit de 1é keer is na 17 jaar dat ze zeg maar lek zijn....

Hoor graag van je, tot slot staat Valeo er om bekend omdat je zegt dat deze lekken op de kitrand welk merk doet het goed dan...........

carrello koplampen, die zijn een stuk beter.

Wie heeft die..? heb je toevallig een adresje en qua pasvorm zijn die hetzelfde als Valeo de orig.

@Har Astra wrote:
k171hw.jpg

4i0tp2.jpg

sqo009.jpg

309hszs.jpg

Deze strakke Astra F heb ik al 8 jaar met 165.000 km pas op de teller.

Motor is 1.6 8V

Bandenmaat 215/40/17 en 7 1/2J Ronal velgen met Remus uitlaat.

Niks nog geen roest, misschien was dit gewoon een goed bw.jaar juli 1996

ding ziet er zeker nog netjes uit ja!

@soepkiepe wrote:@Har Astra wrote:
k171hw.jpg

4i0tp2.jpg

sqo009.jpg

309hszs.jpg

Deze strakke Astra F heb ik al 8 jaar met 165.000 km pas op de teller.

Motor is 1.6 8V

Bandenmaat 215/40/17 en 7 1/2J Ronal velgen met Remus uitlaat.

Niks nog geen roest, misschien was dit gewoon een goed bw.jaar juli 1996

ding ziet er zeker nog netjes uit ja!

hahaha ik zoeken om die foto's te uploaden maar jij hebt het al voor me gedaan thx ja gaaf carretje toch ben er heel zuinig op heeft nu 187.000 km weg en nog geen olieverbruik niks, 1 nadeel de ramen beslaan snel bij dit type met airco dus ik heb in deze maanden vaak de airco bij staan anders krijg ik de condens niet weg, ja dat was heel wat in 1996 een Astra F met airco.!!!!

heb je je interieur filter al eens vervangen?

wanneer deze vochtig of versmeerd is hou je al snel condens namelijk.

en er zijn maar weinig mensen die dit filter vervangen.

filter zit onder je parafaan plaat, als je het rubber weg haalt, en dan die plastic kap een stukje omhoog haalt zie je hem zitten.

Ja dat filter wordt vervangen bij de Opel dealer als het gedaan moet worden na zoveel km'er bij de beurt, noemen ze dat ook pollenfilter...of is dat weer wat anders...

dat is de zelfde ja.

kun je ook hee makkelijk zelf hoor.

filtertje kost 15 euro zo beetje en is nog geen 10 minuten werk.

hier nog even het verschil in de koplampen

405295837.jpg

fase 2 loopt het schuiner dan fase 1

fase1 is dus van

1991-tot sept94 merken(bosch, valeo en carrello)

fase2 is van

sept94 tot 1998 merken(valeo en carrello)

Ja inderdaad ik zie het nu goed, vraagje...ik ga 2 nieuwe koplampen kopen is Carrello beter als Valeo voor mij station F '96 en moet je gelijk een kitrand zetten tussen het glas en unit of is dat overdreven om condens te voorkomen..?

Nu heb ik pas na 17 jaar oud een beetje condens in me Valeo koplampen ( soms ligt ook aan de temp verschillen )

Oké thx enne heb jij een goedkoop adresje evt voor mij koop ook graag online maak me niet uit bij de Opel dealer hier kosten de Valeo per stuk € 120 hahaha aan me nooit niet dus mij te duur ik weet dat op internet de Carrello iets van € 60 - € 70 kosten maar wie......zit er standaard bij aankoop ook de rubberen afdichtring bij denk je...

@Har Astra wrote:Had hier wat gevonden maar daar staan er zoveel dat ik niet durf te bestellen want ze hebben het over elektrisch verstel baar en dat heb ik dus niet... en ik zie Valeo en Carrello maar haast allen die elektrisch verstelbaar zijn.

Hier de link.. http://www.winparts.nl/28/verlichting/koplamp/koplamp-orgineel/0005014/koplamp-rechts-9-94

el-reg-" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit antwoordt kreeg ik van Direct autoparts afgelopen week..

Inderdaad passen deze niet in uw Astra.

U moet de typen 09/94- (met streepje erachter) hebben.

Als u nu een van de koplampen aanklikt, staat onder de foto tot 09/1994 of vanaf 09/1994.

De koplampen zijn op voorraad.

Bert van Laar

Direct Auptoparts

info@directautoparts.eu

http://directautoparts.nl/astra-f-1991-09-1998-03-koplamp-li-9-94" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn Astra-F is nog een keertje Afgekeurd op 2 nieuwe DEPO lampen, kijk dus wel uit met imitatie zooi!!!! Lichtbeeld was bij bijde 1 grote vlek...

Toen op de sloop 2 ouwe Bosch lampen gehaald (uit een GSi 16V die daar toen stond), en ik had ook meteen weer licht op Straat!!

Willem

@Har Astra wrote:Nee wil graag nieuw geen 2é hands, weet jij als ik nieuwe koopt en die zijn elektrisch verstelbaar of die gewoon passen in de mijne die handbediening hebben..

Zag Carrello alleen elektrisch verstelbaar... € 40,- stuk

http://www.onderdelenlijn.nl/voorra...nieuw&onderdeelid=0562a05a20a10012136s157" onclick="window.open(this.href);return false;

ja die passen gewoon, met een beetje geluk is je astra voorbereid, zekering, bedieningsknopje erin en het werkt

@Oenatje wrote:@Har Astra wrote:Nee wil graag nieuw geen 2é hands, weet jij als ik nieuwe koopt en die zijn elektrisch verstelbaar of die gewoon passen in de mijne die handbediening hebben..

Zag Carrello alleen elektrisch verstelbaar... € 40,- stuk

http://www.onderdelenlijn.nl/voorra...nieuw&onderdeelid=0562a05a20a10012136s157" onclick="window.open(this.href);return false;

ja die passen gewoon, met een beetje geluk is je astra voorbereid, zekering, bedieningsknopje erin en het werkt

Wat houd het eigenlijk precies in dat elektrisch bedienbare heeft dat te maken met afstellen of zo...

@Oenatje wrote:dan kun je ze in hoogte verstellen vanuit de auto

Kan ik die ook monteren zonder gebruik van die elektrische motor te gebruiken als blijkt dat er niks aanwezig is om het te laten werken...

Terug
Naar boven