• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koplampen astra G

jacobbroersma

Post weinig
waarom heeft de ene astra glas en de andere plastic koplampen ??

zelf heb ik plastic maar die worden helemaal mat

niet echt mooi

iemand hier een tip voor ??

De astra g is enkel geleverd met kunstof koplampen. Je kunt deze schuuren en poleisten, maar helaas is er weinig aan te doen.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.. Kan je die koplampen schoonmaken ofzo? Mijn linker koplamp is helemaal helder maar mijn rechter is zo dof als wat.. Ik zou dit ook wel graag willen schoonmaken of iets, is hier wat voor?

Schuren met een heeeeele fijne korrel en daarna met bijv. de boormachine een polijstkop erop en veel pasta gebruiken :)

[rquote=1902567&tid=145444&author=DarkNL08]Schuren met een heeeeele fijne korrel en daarna met bijv. de boormachine een polijstkop erop en veel pasta gebruiken :)[/rquote]

Zit die 'waas' aan de buitenkant dan? Ik dacht dat dit aan de binnenkant van de koplamp zat.

ik heb dit probleem ook en daarmee heb ik meteen een zeer beroerd lichtbeeld in het donker :(

Tevens zijn de lampen erg beroerd af te stellen en blijven niet op hun afgestelde stand staan naar mijn idee , ik weet niet of meer mensen hier last van hebben ??

Heb nog garantie op mijn auto dus ik ga proberen een nieuwe set koplampen los te peuteren bij de dealer :angel

mogen ze niet mee werken dan ga ik op zoek naar een setje gebruikte angel-eyes ofzo .

een astra kwaaltje is dit, en voornamelijk bij de rechter koplamp

het schijnt te komen omdat deze altijd aan de bermkant zit, en op een 1 of andere manier hierdoor in de loop van tijd dof gaat uitslaan.

enige goeie optie, setje nieuwe koplampen

polijstmiddel heet xeropol en kun je bij de automaterialenzaak halen zoals de brezan e.d.

we gebruiken dit op het werk ook,zelfs met de polijstmachine en werkt perfect

[rquote=1902637&tid=145444&author=wessaa]een astra kwaaltje is dit, en voornamelijk bij de rechter koplamp

het schijnt te komen omdat deze altijd aan de bermkant zit, en op een 1 of andere manier hierdoor in de loop van tijd dof gaat uitslaan.

enige goeie optie, setje nieuwe koplampen[/rquote]

die van mij slaan beide dof uit en het is juist de bestuurderskant die naar mijn idee naar beneden rammelt ( of ik ben gek en blijft ie wel op hoogte en zie ik spoken :P )

Bij mij is het ook de bermkant, ik wou ook eerst nieuwe voorlampen kopen maar ik vind ze eigenlijk mooi zat als die 'waas' er af komt..

heb zelf ook geprobeerd de waas er af te krijgen, zonder resultaat.

Een middag polijsten (met de hand) heeft mij iig niks gebracht...

dit zijn mijn koplampen

ze zijn niet helemaal dof onderzijde koplamp niet

GroteFoto-K3PSXUCH.jpg

GroteFoto-ZYRGUJBV.jpg

Mijn wagen was erop afgekeurd, ik heb ze even bewerkt met commandant en toen was het goed maar ik ze binnenkort wel goed polijsten zodat ze weer glimmen. Is er iemand die een manier weet om ze na het polijsten te behandelen zodat ze oook nog even blijven glimmen??

Terug
Naar boven