• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koplampen astra G

Misschien een goed en mooi aangebrachte blanke lak laag, die zou dan beschermen en makkelijk schoon te poetsen zijn??

Ben niet zeker of dit ideaal is...

Mja hoe het bij jouw is weten we niet maar dat is meestal wel aan de orde. Door de jaren heen treden er krasjes op in het glas door steenslag e.d. en daar gaat vuil inzitten, dat werkt weer door weersomstandigheden en uv (zon)licht verteerd het materiaal langzaam omdat het daar ruwer is en niet word doorgelaten of weerkaatst. Dan krijg je langzaam die gelige gloed erover heen. Afgelopen twee winters zullen daar ook geen goed aan gedaan hebben.

[rquote=1903337&tid=145444&author=Astraman]Mja hoe het bij jouw is weten we niet maar dat is meestal wel aan de orde. Door de jaren heen treden er krasjes op in het glas door steenslag e.d. en daar gaat vuil inzitten, dat werkt weer door weersomstandigheden en uv (zon)licht verteerd het materiaal langzaam omdat het daar ruwer is en niet word doorgelaten of weerkaatst. Dan krijg je langzaam die gelige gloed erover heen. Afgelopen twee winters zullen daar ook geen goed aan gedaan hebben.[/rquote]

4d933fcb66304-IMAG9383.jpg

Op het plaatje is de linker lamp nog wel gewoon helder, niks mee aan de hand. Maar aan de rechterkant zit er dus een waas over..

[rquote=1903344&tid=145444&author=DarkNL08]De bestuurderskant is niet de bermkant, of rijd jij in Engeland :angel:angel[/rquote]

Ooh lol, nee natuurlijk niet hahah. Ik wordt helemaal gek hiervan :jerry

Middenberm....

Mja das moeilijk te oordelen zo op die foto maar zo (plus een beetje meer) ziet het er bij mij ook uit, en dan bovenop is helemaal een rampenplan. Maar goed ik heb er zwarte inzitten, wellicht dat die nog warmer worden en je ziet het nog beter.

Het is inderdaad aan de buitenkant. Ik heb het ook gehad bij mij oude set, maar je voelt het ook.

het lijkt inderdaad dat de toplaag van het glas / plastic ligt afslijt waardoor er sporen in komen. Langzaam aan wordt het glas dus troebel. Ik heb er zelf een ander set in gehangen, maar goed poetsen moet ook werken. Dan haal je het vale toplaagje er vanaf en is het plastic / glas dus iets dunner

Gewoon ff nieuwe kopen joh, zo duur zijn ze nou ook weer niet hoor. En dan koop je meteen zwarte projector lampen ;)

[rquote=1903738&tid=145444&author=Baas J.]Gewoon ff nieuwe kopen joh, zo duur zijn ze nou ook weer niet hoor. En dan koop je meteen zwarte projector lampen ;)[/rquote]

Jah zijn maar 170 per stuk....

Ik vind dat anders knap geld voor iets wat je ook kan bereiken met uurtje werk.

170 per stuk? Geen idee waar jij winkelt maar je wordt goed genaaid.

Je koopt een set voor 130,- van DEPO met aansluitingen die op je OEM kabelboom passen.

Jah bedoelde per setje, sorry, maar ik ben nog geen projector lampen tegengekomen voor dat geld. Gewone wel 125 zelfs.

Ebay.de heb ik ook slechte ervaringen mee...

Kopen = kopen heb ik gemerkt... Ook al ben je het niet eens met achteraf compleet andere verzendkosten (20 euro!!! ipv 6 wat er stond)

Heb alles gelukkig kunnen annuleren maar heb gedreigd met een factuur á 100 euro per uur, voor ruim 2 uur uitzoekwerk van mijn kant. Alles opgelost :P:P

ebay hebben wij ook wel een slechte ervaring mee gehad maar over het algemeen gaat het goed

gewoon bij een aanbieder met goede rating kopen ;)

ja dat is algemeen bekend kopen =echt kopen ebay is namelijk bindend ....

en de verzendkosten staat altijd duidelijk bij dat de 6,- binnen duitsland is ...

iets verder lezen dan verkom je onaangename verrassingen

mijn volgende lampjes koop ik gewoon weer in nl :D

Mja maar okee, los darvan, ik vind het knap geld, en als je de boel met een uurtje werk weer netjes hebt dan bespaar je dat weer.

Eerst natschuren met korrel 1000 tot ze egaal zijn, dan natschuren met 3000 en vervolgens polijsten met een polijstmidden voor kunstoffen, xeropol is al genoems hier.

kan ik me eigenlijk niet echt voor stellen hoor staat altijd onder

Verpackung und Versand Nach Versandart Voraussichtlicher Liefertermin*

EUR 6,90 Deutschland Standardversand (DHL Paket) Innerhalb 8-9 Werktagen

Kostenlose Selbstabholung Deutschland Ware muss abgeholt werden

Terug
Naar boven