• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koplampen zijn verweerd

Hallo allemaal,

Ik rij een Opel Vectra GTS en daar zijn de koplampen iets van verweerd.

Het meeste heb ik er inmiddels al vanaf gehaald, maar zijn er ook mensen die dit ook hebben gehad. Mijn vraag is met welk middels hebben jullie dit verholpen.

Grt,

Koos

@evertfisherman wrote:Hoi HarryBarry,

Ziet er mooi uit, flinke vooruitgang!

Wat bedoel je met "ondefinierbare chemische smurrie"?

Zit dat gewoon in die koplamp restore kit van Turtle?

Thnx ... ach, ik heb de neiging wel eens te overdrijven ;)

Je haalt een doekje uit een verzegeld zakje, idd horend bij deze kit, en dit doekje haal je dan over de koplampen. Belangrijk is dan wel het bijgeleverde plastic handschoentje te dragen. Het doekje, of beter gezegd, het goedje erin kan irritatie aan handen en ogen opleveren en is gevaarlijk voor kids.

@evertfisherman wrote:Hoi HarryBarry,

Ziet er mooi uit, flinke vooruitgang!

Wat bedoel je met "ondefinierbare chemische smurrie"?

Zit dat gewoon in die koplamp restore kit van Turtle?

Thnx ... ach, ik heb de neiging wel eens te overdrijven ;)

Je haalt een doekje uit een verzegeld zakje, idd horend bij deze kit, en dit doekje haal je dan over de koplampen. Belangrijk is dan wel het bijgeleverde plastic handschoentje te dragen. Het doekje, of beter gezegd, het goedje erin kan irritatie aan handen en ogen opleveren en is gevaarlijk voor kids.

Hey, ik heb er ook veel last van op m'n Astra Coupé.

Mij werd aangeraden om met nat schuurpapier met een fijne korrel een hele middag te gaan polijsten.

Ben van plan er dit weekend aan te beginnen en ik zal wel laten weten of/hoe het gelukt is.

Hey, ik heb er ook veel last van op m'n Astra Coupé.

Mij werd aangeraden om met nat schuurpapier met een fijne korrel een hele middag te gaan polijsten.

Ben van plan er dit weekend aan te beginnen en ik zal wel laten weten of/hoe het gelukt is.

Is al een topic over incl. oplossing:

http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=151283&p=1963051#p1963051

Mijn oplossing:

@Erwin wrote:Had ik zelf ook las van bij mijn Vectra C GTS van 2005. De randen aan de bovenkant van de units begonnen aardig de slijten. Ik heb een keer een poging gewaagd met Turtle wax Headlight restorer kit:

http://www.turtlewax-store.nl/turtle-wax-headlight-restorer-kit-fg6690" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier zitten 4 verschillende type schuur papier in waarmee je de lamp opschuurt. Van grof tot steeds fijner. Hiermee haal je de verweerde laag van de lamp af. Daarna moet je de lamp polijsten met het polijst spul wat er bij zit. Als het resultaat OK is kun je de lamp weer sealen met een soort van blanke lak doekje dat ook in het pakket er bij zit.

Kitje kost ongeveer 15 euro. Voordat je nieuwe units voor een paar honderd euro gaat bestellen is het een poging waard.

Ik ben hartstikke tevreden over het resultaat. De lelijke slijtage plekken zijn weg en de lampen zijn niet meer geel, maar glas helder. Onder een paar foto's hoe ze lampen er van te voren uit zagen. Foto's na behandeling heb ik niet, maar ze zien er weer bijna als nieuw uit.

Lamp1.jpg

lamp4.jpg

lamp3.jpg

lamp2.jpg

Is al een topic over incl. oplossing:

http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=151283&p=1963051#p1963051

Mijn oplossing:

@Erwin wrote:Had ik zelf ook las van bij mijn Vectra C GTS van 2005. De randen aan de bovenkant van de units begonnen aardig de slijten. Ik heb een keer een poging gewaagd met Turtle wax Headlight restorer kit:

http://www.turtlewax-store.nl/turtle-wax-headlight-restorer-kit-fg6690" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier zitten 4 verschillende type schuur papier in waarmee je de lamp opschuurt. Van grof tot steeds fijner. Hiermee haal je de verweerde laag van de lamp af. Daarna moet je de lamp polijsten met het polijst spul wat er bij zit. Als het resultaat OK is kun je de lamp weer sealen met een soort van blanke lak doekje dat ook in het pakket er bij zit.

Kitje kost ongeveer 15 euro. Voordat je nieuwe units voor een paar honderd euro gaat bestellen is het een poging waard.

Ik ben hartstikke tevreden over het resultaat. De lelijke slijtage plekken zijn weg en de lampen zijn niet meer geel, maar glas helder. Onder een paar foto's hoe ze lampen er van te voren uit zagen. Foto's na behandeling heb ik niet, maar ze zien er weer bijna als nieuw uit.

Lamp1.jpg

lamp4.jpg

lamp3.jpg

lamp2.jpg

Heren,

Bedankt ga het zeker proberen. Had het meeste al weg gehaald commerdant 4 en dit werk ook redelijk. Moet nu nog alleen een beschermlaag aanbrengen.

Grt, Koos

Heren,

Bedankt ga het zeker proberen. Had het meeste al weg gehaald commerdant 4 en dit werk ook redelijk. Moet nu nog alleen een beschermlaag aanbrengen.

Grt, Koos

Dat weet ik nog niet, het kan best zo zijn dat ik nog gewoon een setje ga kopen en daar zit het meestal wel iets bij.

grt,

Koos

Dat weet ik nog niet, het kan best zo zijn dat ik nog gewoon een setje ga kopen en daar zit het meestal wel iets bij.

grt,

Koos

@KoosV wrote:Heren,

Grt, Koos

Succes!

Zet een paar before en after foto's hier neer.

@RISL wrote:Hey, wat ga je gebruiken als beschermlaag dan?

Kun je niet lezen? Het staat hierboven gewoon beschreven.

@Erwin wrote:

@KoosV wrote:Heren,

Grt, Koos

Succes!

Zet een paar before en after foto's hier neer.

@RISL wrote:Hey, wat ga je gebruiken als beschermlaag dan?

@Erwin wrote:

Erwin schreef:

Doe niet zo lichtgeraakt. Volgens mij kun je zelf niet lezen, ik ben niet van plan zo'n kant en klaar pakketje te kopen. Dus ben gewoon benieuwd wat je nog meer als beschermlaag kan gebruiken.

Erwin schreef:

Doe niet zo lichtgeraakt. Volgens mij kun je zelf niet lezen, ik ben niet van plan zo'n kant en klaar pakketje te kopen. Dus ben gewoon benieuwd wat je nog meer als beschermlaag kan gebruiken.

Een forum is om vragen te stellen, maar om nou een vraag te stellen 2 reacties onder het antwoord... :hmmz

Als je niet zo'n setje wil gebruiken kun je blanke lak gebruiken, kost ongeveer even veel dan zo'n setje van Turtle wax. Voordeel van het doekje bij de Turtle wax kit is dat je de koplampen niet hoeft te demonteren en/of de auto voor een groot deel hoeft af te plakken voor het spuiten. Of het resultaat met blanke lak hetzelfde is weet ik niet. Het doekje van Turtle wax is er speciaal voor gemaakt. Heb daar dus meer vertrouwen in

Terug
Naar boven