• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koplampen zijn verweerd

Is het niet zo dat er wat aanslag aan de binnenkant van de koplamp zit ( door condenswater blijft er altijd wat vuil achter) en daardoor de koplampen niet voor 100 % helder te krijgen zijn !

Lang leve dit forum :wors

Ik zocht ook al naar andere koplampunits, nadat ik geschrokken was van de verwering:

Foto-OVAWYGUH.jpg

Foto-D4SXFGWX.jpg

Voor € 14,- heb ik vanmiddag de Turtle Wax headlight lens restore kit aangeschaft en vervolgens netjes de gebruikaanwijzing gevolgd. Omdat ik nogal kritisch ben (lees gerust: mieren**ker), was ik na één behandeling niet tevreden. De linker koplamp had de meeste aanslag en deze heeft in totaal vijf keer de totale behandeling ondergaan en de rechter koplamp twee keer.

Als allerlaatste heb ik daarna het handschoentje met het doekje, gedrenkt in ondefinieerbare chemische smurrie slecht voor alles en iedereen, gebruikt. Deze handeling is slechts eenmaal te doen. Het resultaat vind ik zeer bemoedigend en zelfs ik (!) ben tevreden. Dat scheelt toch een bak geld, even twee uurtjes poetsen en schuren of twee nieuwe units.

Resultaat:

Foto-X8W6KEAF.jpg

Foto-SZJ6IGUM.jpg

Foto-78EZRLGG.jpg

Kunnen we weer veel veilige km's maken :agent

Foto-JC64PUUF.jpg

Lang leve dit forum :wors

Ik zocht ook al naar andere koplampunits, nadat ik geschrokken was van de verwering:

Foto-OVAWYGUH.jpg

Foto-D4SXFGWX.jpg

Voor € 14,- heb ik vanmiddag de Turtle Wax headlight lens restore kit aangeschaft en vervolgens netjes de gebruikaanwijzing gevolgd. Omdat ik nogal kritisch ben (lees gerust: mieren**ker), was ik na één behandeling niet tevreden. De linker koplamp had de meeste aanslag en deze heeft in totaal vijf keer de totale behandeling ondergaan en de rechter koplamp twee keer.

Als allerlaatste heb ik daarna het handschoentje met het doekje, gedrenkt in ondefinieerbare chemische smurrie slecht voor alles en iedereen, gebruikt. Deze handeling is slechts eenmaal te doen. Het resultaat vind ik zeer bemoedigend en zelfs ik (!) ben tevreden. Dat scheelt toch een bak geld, even twee uurtjes poetsen en schuren of twee nieuwe units.

Resultaat:

Foto-X8W6KEAF.jpg

Foto-SZJ6IGUM.jpg

Foto-78EZRLGG.jpg

Kunnen we weer veel veilige km's maken :agent

Foto-JC64PUUF.jpg

Hoi HarryBarry,

Ziet er mooi uit, flinke vooruitgang!

Wat bedoel je met "ondefinierbare chemische smurrie"?

Zit dat gewoon in die koplamp restore kit van Turtle?

Hoi HarryBarry,

Ziet er mooi uit, flinke vooruitgang!

Wat bedoel je met "ondefinierbare chemische smurrie"?

Zit dat gewoon in die koplamp restore kit van Turtle?

Ben vandaag een uur aan het poetsen geweest met die set van Turtle wax. Maar ik krijg ze niet zo mooi hoor.

Mss dat m'n koplampen net iets TE beschadigd zijn ! :hmmz

Ben vandaag een uur aan het poetsen geweest met die set van Turtle wax. Maar ik krijg ze niet zo mooi hoor.

Mss dat m'n koplampen net iets TE beschadigd zijn ! :hmmz

Ik ga dit toch ook maar eens proberen..

Ziet er wel heel makkelijk uit en zonder speciale machines.. :D

Hoop dat het gaat lukken zal voor de zekerheid even foto's maken.

Hebben we evt weer een bewijsje dat het werkt of niet... :hmmz

Grt Ferry

Ik ga dit toch ook maar eens proberen..

Grt Ferry

@Steevens wrote:Ik ga dit toch ook maar eens proberen..

Grt Ferry

Inmiddels heb ik een uurtje zitten schuren/poetsen op mijn koplampen met succes!!!

Foto's ben ik alleen vergeten te maken... :???:

Maar ik ben meer dan tevreden met het resultaat en ik kan iedereen adviseren om Turtle wax een kans te geven.

Wel heb ik Plastic X van Meguiar’s gebruikt om ze nog even te poetsen.

Grt Ferry

@Steevens wrote:Ik ga dit toch ook maar eens proberen..

Grt Ferry

Inmiddels heb ik een uurtje zitten schuren/poetsen op mijn koplampen met succes!!!

Foto's ben ik alleen vergeten te maken... :???:

Maar ik ben meer dan tevreden met het resultaat en ik kan iedereen adviseren om Turtle wax een kans te geven.

Wel heb ik Plastic X van Meguiar’s gebruikt om ze nog even te poetsen.

Grt Ferry

Ik moet helaas terugkomen op mijn 'succesverhaal' van vorig jaar, na ongeveer twee maand waren de eerste plekken al weer zichtbaar. :wtf

Volgende week lever ik de GTS in bij het Opel schadebedrijf. De units worden gedemonteerd, bewerkt en van blanke lak voorzien voor € 75 per unit. Foto's van het resultaat zal ik binnenkort plaatsen.

Ik moet helaas terugkomen op mijn 'succesverhaal' van vorig jaar, na ongeveer twee maand waren de eerste plekken al weer zichtbaar. :wtf

Volgende week lever ik de GTS in bij het Opel schadebedrijf. De units worden gedemonteerd, bewerkt en van blanke lak voorzien voor € 75 per unit. Foto's van het resultaat zal ik binnenkort plaatsen.

ah kijk

dus toch

ik had ook al het idee om de koplampen op te schuren en vervolgens over te sprayen met blanke lak.

je kunt tegenwoordig ook blanke 2K lak kopen op de spuitbus.

ah kijk

dus toch

ik had ook al het idee om de koplampen op te schuren en vervolgens over te sprayen met blanke lak.

je kunt tegenwoordig ook blanke 2K lak kopen op de spuitbus.

Heb deze topic ook met enige nieuwsgierigheid gelezen

Dit ziet er allemaal goed uit, kan ik dit een bij de corsa v/d vrouw gaan proberen

super

Terug
Naar boven