• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koplampsproeiers uit de haak

origineel gepost door Goossens Bjorn

Ze zijn ondertussen terug in de originele stand komen te staan mee da et wa gedooit heeft. Dus volgens mij komen de sproeiers eruit als die druk krijgen van de pomp (en zijn ze niet elektrisch, mss een hulpmotor). Als nu de sproeier dicht zicht en de druk kan er niet uit, dan blijft die de koplamp sproeier naar buiten duwen. Dus volgens mij ist gefixt, kzal strax eens kijken. En als ze da ni onder garantie aannemen moesten ze kapot zijn, dan zijn ze nog ni klaar mee mij (der zijn meer garage's die da kunnen be-amen;) ). Mer ik zeg natuurlijk ni da daar een pel ijs op lag. Hij staat altyd mooi in een verwarmde garage wink.gif. En dan nog trouwens! dan zouden ze het moeten construeren dat deze bij vriestemperaturen worden uitgeschakeld!, tis juist mee dees weer da ge u sproeiers gebruikt mee al da zout. Als ik nu door ne sneeuwstorm rijd en der hangt 5cm sneeuw en ijs op den bumper van onderweg, dan ga ik ni ff stoppe omda eraf te gaan vegen, om dan vervolgens te kunnen gaan sproeien!

Ik weet dat de sproeiers bij de omega(b1) op druk naar buiten komen. Waarschijnlijk is dit ook bij de astra zo.

Sproeiers werken bij mijn weten bij elk merk en type op waterdruk, waarschijnklijk zit er ook een "overdruk klep" tussen om te voorkomen dat het mechanisme kapot gaat.

Sproeiers werken bij mijn weten bij elk merk en type op waterdruk, waarschijnklijk zit er ook een "overdruk klep" tussen om te voorkomen dat het mechanisme kapot gaat.

heb vandaag HEEL wat auto's zien rijden met de koplampsproeiers op half 7

Vooral BMW's scoren daar hoog mee.. ook een enkele vectra-C en Astra-H, met uitstekende sproeier

willem

heb vandaag HEEL wat auto's zien rijden met de koplampsproeiers op half 7

Vooral BMW's scoren daar hoog mee.. ook een enkele vectra-C en Astra-H, met uitstekende sproeier

willem

Terug
Naar boven