• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koppakking alweer gesneuveld

Klopper

Post veel
Beste medeweggebruikers,

Vandaag is gebleken dat m'n koppakking alweer gesneuveld is. Ik kan er alleen niet echt achter komen waardoor het nu voor de 2de keer gekomen is. Dus wat zijn nou eigenlijk de mogelijke oorzaken van dit probleem?

Voor zover heb ik al wel kunnen bedenken dat een hoog toerental bij een koude motor hiervoor zorgt. Maar juist daar heb ik de afgelopen tijd op gelet dat ik dat niet deed.

Maar wat kan het dan nog meer zijn?

Gr, Klopper

dus toch een scheur in de kop?

Als die kop nou afgeperst was dan wist je dat toen je het blok nog open had.

En dat geld voor het vlakken.......manmanman wat een geld. Dat klopt niet hoor.

dus toch een scheur in de kop?

Als die kop nou afgeperst was dan wist je dat toen je het blok nog open had.

En dat geld voor het vlakken.......manmanman wat een geld. Dat klopt niet hoor.

Olie in de koelvloeistof (mayonaise) en het kwam uit het tankje geschoten toen ik de dop eraf haalde... Kortom: de druk van de olie...

Olie in de koelvloeistof (mayonaise) en het kwam uit het tankje geschoten toen ik de dop eraf haalde... Kortom: de druk van de olie...

Nah, bij die X14XE van me heb ik wel proberen te besparen, maar bij m'n C20XE heb ik geen kosten of moeite bespaard :) Heb zelfs nog met kleine beetjes geprobeerd beter te koelen enzo, en heb ook al een oliekoeler klaar liggen (helaas zonder slangen, nog steeds op zoek)... Maar dat staat er verder los van...

Heb de auto ook iedere keer rustig warm laten worden, en daarbij zoveel mogelijk onder de 2500 revs te blijven (F20-bak)...

Afgelopen donderdag wel een keertje 3-4km gereden in z'n 4 op 4500 revs, maar dat moettie makkelijk kunnen hebben als hij warm is...

Nah, bij die X14XE van me heb ik wel proberen te besparen, maar bij m'n C20XE heb ik geen kosten of moeite bespaard :) Heb zelfs nog met kleine beetjes geprobeerd beter te koelen enzo, en heb ook al een oliekoeler klaar liggen (helaas zonder slangen, nog steeds op zoek)... Maar dat staat er verder los van...

Heb de auto ook iedere keer rustig warm laten worden, en daarbij zoveel mogelijk onder de 2500 revs te blijven (F20-bak)...

Afgelopen donderdag wel een keertje 3-4km gereden in z'n 4 op 4500 revs, maar dat moettie makkelijk kunnen hebben als hij warm is...

Heb het vermoeden dat er wel meer mis is met dat blok of iets wat ermee te maken heeft, daarom wil ik er liever een fris blok in hebben... Heb trouwens gisteren ook gezien dat er andere slangen binnenkort aan hun einde komen, waaronder de slang aan de voorkant van het blok. Korte slang voor de olie...

Al met al opgeteld ga ik toch op zoek naar een let...

Heb het vermoeden dat er wel meer mis is met dat blok of iets wat ermee te maken heeft, daarom wil ik er liever een fris blok in hebben... Heb trouwens gisteren ook gezien dat er andere slangen binnenkort aan hun einde komen, waaronder de slang aan de voorkant van het blok. Korte slang voor de olie...

Al met al opgeteld ga ik toch op zoek naar een let...

@richardschaeks wrote:3.0 24 v6 is duidelijk sneller dan een 2.0 16v :P geloof mij maar!

210pk / 300nm tov 150pk / 199 nm

Logisch dat hij sneller zal zijn, alhoewel ik dat nog wel is op de strip wil zien :thumbup

Maar goed qua vermogen en koppel moet je hem inderdaad met Turbo vergelijken.

204pk / 280nm standaard, maar op een standaard motor chip aanpassen en atmo nokkenassen erin, dan is 300pk / 400nm mogelijk :wors

Maar goed als je een C20XE hebt, dan heb je alles eigenlijk al om als basis te dienen voor een fatsoenlijke turbo motor.

Lage compressie zuigers moet je nog hebben en turbo + intercooler, dat zijn zo'n beetje de grote dingen.

@richardschaeks wrote:3.0 24 v6 is duidelijk sneller dan een 2.0 16v :P geloof mij maar!

210pk / 300nm tov 150pk / 199 nm

Logisch dat hij sneller zal zijn, alhoewel ik dat nog wel is op de strip wil zien :thumbup

Maar goed qua vermogen en koppel moet je hem inderdaad met Turbo vergelijken.

204pk / 280nm standaard, maar op een standaard motor chip aanpassen en atmo nokkenassen erin, dan is 300pk / 400nm mogelijk :wors

Maar goed als je een C20XE hebt, dan heb je alles eigenlijk al om als basis te dienen voor een fatsoenlijke turbo motor.

Lage compressie zuigers moet je nog hebben en turbo + intercooler, dat zijn zo'n beetje de grote dingen.

Vlakken 25 euri, en dan gebeurt het GOED!!!!! gaat de kop ook nog effe in de ''wasmachine'' komt ie er weer bling uit!!

kan een vlak fout zijn, kan ook een montage fout zijn, er kan bijvoorbeeld niet goed vloeistoffen uit de boutgaten gespoten zijn...

Willem

Vlakken 25 euri, en dan gebeurt het GOED!!!!! gaat de kop ook nog effe in de ''wasmachine'' komt ie er weer bling uit!!

kan een vlak fout zijn, kan ook een montage fout zijn, er kan bijvoorbeeld niet goed vloeistoffen uit de boutgaten gespoten zijn...

Willem

Naja, mij werd voor het vlakken al meteen 120,- gerekend, en afpersen 30,-... Hij zei hier ook meteen bij dat't waarschijnlijk toch niet nodig is... Maar hoe weet ik eigenlijk of het een K700-kop is?

Terug
Naar boven