• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koppakking alweer gesneuveld

@Klopper wrote:Nah, bij die X14XE van me heb ik wel proberen te besparen, maar bij m'n C20XE heb ik geen kosten of moeite bespaard :) Heb zelfs nog met kleine beetjes geprobeerd beter te koelen enzo, en heb ook al een oliekoeler klaar liggen (helaas zonder slangen, nog steeds op zoek)... Maar dat staat er verder los van...

Heb de auto ook iedere keer rustig warm laten worden, en daarbij zoveel mogelijk onder de 2500 revs te blijven (F20-bak)...

Afgelopen donderdag wel een keertje 3-4km gereden in z'n 4 op 4500 revs, maar dat moettie makkelijk kunnen hebben als hij warm is...

heb je nu dan een c20xe zonder oliekoeler?

zo ja dan kunnen we elkaar misschien helpen want ik wil de mijne eraf halen maar dan heb ik een korter buisje nodig waar de filter opgeschroefd word zeg maar.

anders stuur maar een pm babbelen daar verder

Zo duur om een kop te vlakken??

Als de kop wel goed gevlakt is, en het komt niet door het achterwege laten van het persen.

Dan zou het een montagefout moeten zijn.

Wel verstandig dat je de auto daar op het terrein hebt gezet, anders zou die revisieboer kunnen zeggen dat je zelf je pakking hebt gemold.

Zo duur om een kop te vlakken??

Als de kop wel goed gevlakt is, en het komt niet door het achterwege laten van het persen.

Dan zou het een montagefout moeten zijn.

Wel verstandig dat je de auto daar op het terrein hebt gezet, anders zou die revisieboer kunnen zeggen dat je zelf je pakking hebt gemold.

Voor het motorwerk breng ik m'n auto toch elke keer weer naar de garage zonder er verder aan te klooien...

Ben net even bij de garagehouder geweest, en die zei dat 't goed kan zijn dat de kop gescheurd is. En dat dit misschien gekomen is door het euvel in Italië (lekke koelvloeistofslang waardoor de motor zonder vloeistof kwam te zitten).

Hij had nog wel een kop liggen, maar daarvan wist hij niet of het een oude of een nieuwe was. Dit gaat hij maandag even vergelijken met degene die in m'n auto zit. En mocht het niet overeenkomen, dan plaats ik hier een oproep voor een andere kop :)

Maar eigenlijk nogmaals de vraag; hoeveel werk is eraan om er een X30XE in te gooien?

Voor het motorwerk breng ik m'n auto toch elke keer weer naar de garage zonder er verder aan te klooien...

Ben net even bij de garagehouder geweest, en die zei dat 't goed kan zijn dat de kop gescheurd is. En dat dit misschien gekomen is door het euvel in Italië (lekke koelvloeistofslang waardoor de motor zonder vloeistof kwam te zitten).

Hij had nog wel een kop liggen, maar daarvan wist hij niet of het een oude of een nieuwe was. Dit gaat hij maandag even vergelijken met degene die in m'n auto zit. En mocht het niet overeenkomen, dan plaats ik hier een oproep voor een andere kop :)

Maar eigenlijk nogmaals de vraag; hoeveel werk is eraan om er een X30XE in te gooien?

richardschaeks hier op het forum rijdt met een V6 in een Corsa B.

De V6 is ingebouwd door sjoerdie, zij kunnen je verder helpen met deze vraag.

Wat betreft die lekke slang, dat heb je hier niet eerder gemeld.

De kans is dat je nu je "garantie" kwijt bent...

richardschaeks hier op het forum rijdt met een V6 in een Corsa B.

De V6 is ingebouwd door sjoerdie, zij kunnen je verder helpen met deze vraag.

Wat betreft die lekke slang, dat heb je hier niet eerder gemeld.

De kans is dat je nu je "garantie" kwijt bent...

@Klopper wrote:Maar eigenlijk nogmaals de vraag; hoeveel werk is eraan om er een X30XE in te gooien?

Veel!

Ombouwset

Motor blok 3.0 V6

Motor blok 2.5 V6 voor sommige aanbouwdelen (correct me if I am wrong)

Bak, F18 / F20 of F28

Maar je moet ook naar het nadeel kijken, want een V6 is flink zwaarder op je voorkant en slechts een paar pk meer dan je 2 liter. Je zou die dan beter kunnen ombouwen naar een turbo (IMHO)

@Klopper wrote:Maar eigenlijk nogmaals de vraag; hoeveel werk is eraan om er een X30XE in te gooien?

Veel!

Ombouwset

Motor blok 3.0 V6

Motor blok 2.5 V6 voor sommige aanbouwdelen (correct me if I am wrong)

Bak, F18 / F20 of F28

Maar je moet ook naar het nadeel kijken, want een V6 is flink zwaarder op je voorkant en slechts een paar pk meer dan je 2 liter. Je zou die dan beter kunnen ombouwen naar een turbo (IMHO)

@Corsa_GSi: Wat bedoel je precies met aanbouwdelen van een 2.5?

Versnellingsbak heb ik gelukkig al op m'n C20XE zitten (F20). En het gewicht neem ik voor lief...

@kaneelschep: Slang was na de eerste pakking gesneuveld. Denk dat ik toen een kleine 2000km heb gereden voordat hij sneuvelde...

@Corsa_GSi: Wat bedoel je precies met aanbouwdelen van een 2.5?

Versnellingsbak heb ik gelukkig al op m'n C20XE zitten (F20). En het gewicht neem ik voor lief...

@kaneelschep: Slang was na de eerste pakking gesneuveld. Denk dat ik toen een kleine 2000km heb gereden voordat hij sneuvelde...

dan heb je niet eens over het koppel

196Nm voor de 2 liter toc 280Nm of 300Nm voor de 3.0 V6.

en voor de aanbouwdelen word bedoeld een 2.5 V6 motor uit een Vectra-A of Calibra (voorwiel aangedreven auto) voor de draadboom computer sensoren uitlaat ophangpunten etc etc

de Omega is namelijk een Achterwiel aangedreven auto en is alles anders van ivm de motor in de lengte ligt.

Vectra-A / calibra 2.5 V6 motor:

astraV64.jpg

Omega Motor 3.0 V6 motor:

StappenmotorOmegaV6.jpg

Willem

dan heb je niet eens over het koppel

196Nm voor de 2 liter toc 280Nm of 300Nm voor de 3.0 V6.

en voor de aanbouwdelen word bedoeld een 2.5 V6 motor uit een Vectra-A of Calibra (voorwiel aangedreven auto) voor de draadboom computer sensoren uitlaat ophangpunten etc etc

de Omega is namelijk een Achterwiel aangedreven auto en is alles anders van ivm de motor in de lengte ligt.

Vectra-A / calibra 2.5 V6 motor:

astraV64.jpg

Omega Motor 3.0 V6 motor:

StappenmotorOmegaV6.jpg

Willem

@kadett4x4 wrote:

c20xe=150pk

x30xe=211pk

die paar pk, zijn er bij mij toch 61.

iedere motor ombouw is veel werk, maar is al vaker gedaan, dus willen mensen je hier wel helpen.

groeten.

Dat klopt, maar een ombouw naar Turbo is makkelijker daar je geen ombouwset etc. nodig hebt.

En je krijgt daardoor meer power en koppel dan bij een V6.

Over het gewichts voordeel op je vooras niet te spreken.

@kadett4x4 wrote:

c20xe=150pk

x30xe=211pk

die paar pk, zijn er bij mij toch 61.

iedere motor ombouw is veel werk, maar is al vaker gedaan, dus willen mensen je hier wel helpen.

groeten.

Dat klopt, maar een ombouw naar Turbo is makkelijker daar je geen ombouwset etc. nodig hebt.

En je krijgt daardoor meer power en koppel dan bij een V6.

Over het gewichts voordeel op je vooras niet te spreken.

Hoeveel koppel en pk's zit er dan bij een turbo? 211pk en 280nm lijkt me toch niet gauw te overtreffen met een 2.0L... MAAR... Mensen op dit forum kennende zullen die het niet eens zijn met deze stelling :P

Hoeveel koppel en pk's zit er dan bij een turbo? 211pk en 280nm lijkt me toch niet gauw te overtreffen met een 2.0L... MAAR... Mensen op dit forum kennende zullen die het niet eens zijn met deze stelling :P

Terug
Naar boven