• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koppakking Astra G.

Hallo opelrijders.

Ik zit met een vraag/probleem.

Ik kijk ging gister ruitenswisser vloeistof aanvullen en merkte wat op aan mijn blok z1.6se 8v.

Aan de rechterkant van mijn blok zag ik olie aanslag en op wat kabels, waaronder een kabel die naar de accu gaat. Ik heb er foto's van gemaakt maar ik weet helaas niet hoe ik ze hier kan posten.

Eerste waar ik aan dacht was een lekke koppakking, maar gezien ik geen vermogen verlies merk (tis ook maar 84pk) en motor temp niet oploopt en ik geen mayo in mijn koelvloeistof kan vinden en mijn olie nog op peil is twijfel ik.

Zou het kunnen zijn dat het blok gewoon wat zweet, misschien dat iemand ervaring heeft met dit blok en dat kan bevestigen, het is aan de rechter kant.

ik heb altijd gehoord dat dit een redelijk betrouwbaar blok is, al heb ik al erg veel onkosten moeten maken.

foto's heb ik kan ze alleen niet posten. er zit wel wat mayo in het blok maar dat komt door de korte stukjes, 4 maanden geleden is het nog doorgespoeld met Forte.

Groeten,

A/

Terug
Naar boven