• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koppakking C14NZ

Counterstrike

Post weinig
Hoi,

Nou is het vervangen van zo een koppakking niet zo'n grote klus, maar ik snap helemaal niets van de koppakking die bij de set zit..

Nou zitten in het onderblok koelkanalen.., deze komen overeen met de kanalen in de kop.

Hoe kan het nou dat in de pakking zelf geen uitsparing te zien is?? Iemand dit ooit gezien of denk ik nou gewoon verkeerd? Ik mag toch aannemen dat die kanalen niet 'doodlopend' moeten zijn... Pakkingsset is wel goed, motorcode klopt gewoon..

Iemand enig idee??

Groeten Frank

zitten er niete van die hele kleine gaatjes in?

en er loopt wel wat dood wat ik me zo kan herrinnneren.

als het origineel is....so what:jerry

ja er loopt best wel veel dood. is bij alle 8v motoren zo..

maar als de motor code klopt met die op de pakkingsset staat dan kun je hem gewoon gebruiken..

jep, en die ziet er exact hetzelfde uit... ( ook dicht ), ook op Hbase exact hetzelfde plaatje.

maar mijn logische verstand zei me dat het nergens op slaat om koelkanalen af te dichten. Ga je eerst een duur gietproces aan om die kanalen erin te krijgen, worden ze daarna dichtgeplakt door de pakking ;)

Als ik zo de delen zou ontwerpen op mijn werk is het snel gebeurd met me.... :jerry

ik zeg maar zo er is waarschijnlijk goed over nagedacht door de ingineurs haha.. Heb je die koppakking er nou al tussen liggen zo onderhand, ipv op het forum rond te hangen whahahaha ;);););)

die engineers van opel toch altijd...

kop zit er al weer op, had ff geen zin meer er is morgen nog een dag ( we hope so )

:afro

oke.... motor loopt dus niet meer, tenminste hij blijft niet lopen en slaat gelijk weer af!

volgende is er aan de hand.

- drie zwarte bougies

- komt weinig tot geen benzine uit de openingen wanneer ik start zonder bougies erin

- waarschijnlijk pakt ie m wel op twee van de vier cilinders, zo klinkt het wel in ieder geval.

Wat kan ik het beste controleren? Iemand wat ideetjes?

Groet Frank

alle sensoren wel weer goed aangesloten?

vacuumslangen ook?

geen draadjes, stekkers vergeten?

genoeg benzine in de tank? draait je pomp wel? (moet je kunnen horen als je em op contact zet).

Dit vroeg ik me dus ook af bij de koppakking voor mijn E16NZ, daar waren de kanaaltjes dus inderdaad ook dicht.

Maar kwam wel overeen met de oude pakking dus gewoon er tussen gelegd.

Terug
Naar boven