• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koppakking corsa b

X14SZ is een 8klepper, dat is echt poepen zonder douwen, zo'n koppakking-kje.

Koppie legt er binnen een uur af, en binnen een uur er weer op...

Willem

@*Jurgen* wrote:@GSIFREAK wrote:wel goed koop,

gemiddelde garage vraagt tussen de 800 en 1000 euro

Weet ik niet welke garage jij gaat hoor, maar dat zijn beste prijzen

Bijv dhz zou ik ongeveer rond de 800 kwijt zijn

@*Jurgen* wrote:@GSIFREAK wrote:wel goed koop,

gemiddelde garage vraagt tussen de 800 en 1000 euro

Weet ik niet welke garage jij gaat hoor, maar dat zijn beste prijzen

Bijv dhz zou ik ongeveer rond de 800 kwijt zijn

een x14sz is een peuleschilletje en het materiaal is echt niet duur hoor. Een koppakking met bouten kost 5 tientjes, een distributieset een tientje of 6-7. Dan heb je het bij de automaterialenzaak vandaan. Als je een beetje gaat snuffelen op ebay kun je het voor de helft nog wel vinden en dat is over het algemeen ook gewoon goed spul. En zo'n kop heb je er zo af zoals wim ook al aangeeft. Dan is 800 euro echt belachelijk veel geld :vertag

een x14sz is een peuleschilletje en het materiaal is echt niet duur hoor. Een koppakking met bouten kost 5 tientjes, een distributieset een tientje of 6-7. Dan heb je het bij de automaterialenzaak vandaan. Als je een beetje gaat snuffelen op ebay kun je het voor de helft nog wel vinden en dat is over het algemeen ook gewoon goed spul. En zo'n kop heb je er zo af zoals wim ook al aangeeft. Dan is 800 euro echt belachelijk veel geld :vertag

8kleppers zijn simpel ja.

150 euro onderdelen ofzo, als je alles echt heel goed doet (b.v. ook inlaat en uitlaatpakking).

Kop lichten is redelijk eenvoudig omdat je overal goed bij kan en de motor niet zo ingewikkeld is.

Rest van de kosten is gewoon arbeidsloon. Het is wel goed te doen, maar kost wel tijd. Een paar euro werkplaatskosten per uur meer tikt al hard aan.

Ongeveer 500 tot 600 euro voor deze blokken is een nette prijs bij een merkloze garage.

8kleppers zijn simpel ja.

150 euro onderdelen ofzo, als je alles echt heel goed doet (b.v. ook inlaat en uitlaatpakking).

Kop lichten is redelijk eenvoudig omdat je overal goed bij kan en de motor niet zo ingewikkeld is.

Rest van de kosten is gewoon arbeidsloon. Het is wel goed te doen, maar kost wel tijd. Een paar euro werkplaatskosten per uur meer tikt al hard aan.

Ongeveer 500 tot 600 euro voor deze blokken is een nette prijs bij een merkloze garage.

@wim-v6 wrote:X14SZ is een 8klepper, dat is echt poepen zonder douwen, zo'n koppakking-kje.

Willem

Dus de monteur moet eerst aan de laxeermiddelen? :wtf :wtf

@wim-v6 wrote:X14SZ is een 8klepper, dat is echt poepen zonder douwen, zo'n koppakking-kje.

Willem

Dus de monteur moet eerst aan de laxeermiddelen? :wtf :wtf

Als het een 16-klepper zou zijn misschien wel :P

Bij de 8-klepper is het gewoon enkele kabeltjes en slangen loskoppelen, distri eraf, kopboutjes eruit en klaar is [vul hier je naam in]. :D

Als het een 16-klepper zou zijn misschien wel :P

Bij de 8-klepper is het gewoon enkele kabeltjes en slangen loskoppelen, distri eraf, kopboutjes eruit en klaar is [vul hier je naam in]. :D

nou ik heb de man gebeld morgen is hoog wss me auto klaar ze hebben vandaag de kop laten vlakken dus alleen nog in elkaar zetten dus hoop ik wel dat die morgen klaar is en hopelijk weer een paar km er op kunnen zetten

nou ik heb de man gebeld morgen is hoog wss me auto klaar ze hebben vandaag de kop laten vlakken dus alleen nog in elkaar zetten dus hoop ik wel dat die morgen klaar is en hopelijk weer een paar km er op kunnen zetten

Maar wat kost het nou uiteindelijk?

Stel 3 uur werk en hooguit 150 euro aan (dure) materialen maakt op mijn rekenmachine ongeveer 250 euro...

Waarom is 500 euro dan een goede prijs?

Sinds ik het zelf een paar keer heb gedaan op een 8v klinkt 500-800 euro mij als ronduit belachelijk in de oren.

Eerste keer was ik zelfs in 3 uur klaar. :wtf

Maar wat kost het nou uiteindelijk?

Stel 3 uur werk en hooguit 150 euro aan (dure) materialen maakt op mijn rekenmachine ongeveer 250 euro...

Waarom is 500 euro dan een goede prijs?

Sinds ik het zelf een paar keer heb gedaan op een 8v klinkt 500-800 euro mij als ronduit belachelijk in de oren.

Eerste keer was ik zelfs in 3 uur klaar. :wtf

de kop hebben ze ook laten vlakken, is ook niet gratis ;)

en alles wat je zelf kunt is altijd (veel) goedkoper

buiten mijn opel hobby pruts ik graag aan pc's

wat sommige mensen uitgeven aan een standaard niet boeiend systeem

bouw ik zelf een hardcore gamers pc van incl waterkoeling met hoog overclock potentie king:

Terug
Naar boven