• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koppakking eruit - aantal vragen, graag jullie hulp

Dit is wel een tegenvaller! Je zou 2-3 dagen een autoambulance kunnen huren? moet je wel weer de beschikking hebben over een trekkend voertuig.

Tja, en als ie in frankrijk zou staan ga je ook niet zomaar ff sleutelen in 't weekend

ik zoek al heel lang naar ruimte maar het is of onbetaalbaar

of er word nadrukkelijk vermeld dat sleutelen niet is toegestaan

misschien een idee gezamelijk te kijken naar iets?

mijn cash flow begint weer op gang te komen, ben aangenomen bij Fuji king:

Gefeliciteerd :thumb dat is weer positief nieuws.

Samen zoeken kan wel, maar we wonen wel bijna 40 km uit elkaar, dus ik weet niet hoe handig dat is?

Sleutelen zal bij mij voorlopig ook nog niet veel voorstellen, ik ben veel te druk nog met m'n werk, huis en uitzoeken van onderdelen. Maar ter zijner tijd kunnen we zeker gaan kijken voor een sleutelruimte voor ons samen.

Ik ben vandaag maar met het openbaar vervoer naar m'n werk gegaan, wil er eigenlijk niet teveel meer mee rijden.

Rook onder de motorkap kwam waarschijnlijk uit het overdrukventiel op de dop van het expansievaatje, maar ook uit de uitlaat kwam flinke rook. Ik heb die dop nu losgedraaid, dan bouwtie amper druk op en rooktie flink minder.

Maar ben bang dat het gat in de koppakking snel groter wordt en dat ik dan een keer een waterslag ga krijgen als ik de motor wil starten.

Het gekke is, het koelvloeistofniveau daalt niet.

Ook geen sludge ofzo, dus het is puur kvs dat bij de cylinder komt.

@RISL wrote:Gefeliciteerd :thumb dat is weer positief nieuws.

Samen zoeken kan wel, maar we wonen wel bijna 40 km uit elkaar, dus ik weet niet hoe handig dat is?

Sleutelen zal bij mij voorlopig ook nog niet veel voorstellen, ik ben veel te druk nog met m'n werk, huis en uitzoeken van onderdelen. Maar ter zijner tijd kunnen we zeker gaan kijken voor een sleutelruimte voor ons samen.

thank you!

maar ik dacht dat je in breda was gaan wonen, of is het nog niet zo ver?

eerst moet ik nog wat gaatjes vullen eer het zover is

hoop toch wel van de winter binnen te staan ipv op straat te prutsen :???:

Sinds wanneer is t 40 km van breda naar tilburg? Dacht dat dat een stuk minder was.

Mario, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Jordi, wat mij betreft zou je je coupe zo bij mn opa mogen stallen, maar de plaats daar wordt al ingenomen door 2 Dafjes, en daarna zal de tent waarin ze staan weer afgebroken worden.

Vanavond spreek ik die vriend, is het een probleem als de auto maar een maand of 2 in de stalling kan?

Ik woon inderdaad in Breda, maar wel helemaal aan de westkant.Tilburg is voor mij zo'n 38 km rijden.

Stalling....ben eerder op zoek naar iets voor 2 a 3 jaar...

Ben zeker bereid om een vergoeding te betalen, maar niet wat ze bij een professionele stalling vragen (€75 per maand minimaal)...

ik heb trouwens ergens stallingruimte gezien voor 150 per jaar

maar dit is in een oude kas en niks sleutelen en je mag er maar beperkt per jaar in

dus echt puur alleen stallen

Ja, ik heb wat vrienden met familie met oude fabrieken enzo, hoop dat ik 'm daar mag stallen. En anders moet ik voor een andere maat een poort zien te scoren voor z'n tuin, dan met z'n 2en een stuk verharden en dan kunnen we allebei onze auto's in zijn tuin kwijt.

Even afwachten dus.

Jordi, zonde van het puin wat ik naar de milieustraat gebracht heb.

Had je prima kunnen gebruiken voor een verharding.

Is het niks om zelf een poort te gaan lassen?

beste jordi,

wat lees ik nu dan! voor een opel rijder geef je wel snel op. misschien hem je vast wel een bak met geld erin gepompt, maar zo wat. de vraag is wie niet. ik denk dat ik een hele mooie audi had kunnen kopen van het geld die ik in mijn astra heb gepompt.

trek die kop eraf, en breng hem weg om hem te laten afpersen en vlakken, geen idee wat het kost in breda, maar hier zak je zo'n 125 euro kwijt zijn . ( dat afpersen doe je alleen als je duidelijk niet kan zien dat je koppaking eruit ligt) vlakken is altijd goed. en die 50 euro moet je dan niet besparen. dan een koppaking set vorr 150 euro en je auto loopt weer. man dat kost het je ook om hem te laten stallen.

ik weet niet hoe de rest van je auto is, maar denk wel dat het het waart is om er een koppaking tussen te doen.

wel posetief is dat de auto's op gas (G3) een stuk meer opleveren dan hiervoor. dus je kan hem altijd nog weg doen als je de koppaking heb vervangen.

wat je ook gaat doen ( geen ford :puke ) -offtopic

Jawel hoor! Zolang hij niet aan z'n minimale maat komt kan hij wel een paar keer gevlakt worden!

Even slikken, wat geld uitgeven en verder rijden! Zoals je zelf al merkt, kost stalling ook geld..

Er is de vorige keer al heel veel afgehaald omdat alles toen erg krom was. Daarnaast is er meer mis met de motor, bijv. een behoorlijke beschadiging in één van de klepbussen. Ook de klepzittingen zijn behoorlijk ingeslagen.

wil niet heel lullig doen,maar vlakken,met een schuurpapiertje en een rij???????? :wtf

is nog een wonder dat ie t nog een halve ton heeft volgehouden.

en dat voor die 5 tientjes wat t kost om een kop goed te vlakken.

als de de wagen verder goed is en je hebt geen vertrouwen in t blok,dan plemp je er toch een ander blok in,kost je een dagje klussen en dan hobbel je weer een hele tijd.

hij bevalt je verder goed,je vindt m mooi en op LPG blij je lachen met tanken,heb zelf 3 jaar een coupé 1.8 gereden (ja,op LPG)

nooit wat mee gehad,reed uit de kunst. Rij nu een verplichte gezinsbak (zafira) ivm kroost maar had anders de coupé nooit weggedaan.

zou dr nog maar ns goed over nadenken,zo brengt ie ook geen stuiver op

succes man!! :thumbup

zonder dat de cylinderkop echt krom is, door te meten met een rij en overdwars schuren met een schuur papiertje gaat dit heel goed, zo kan je thuis zelf ook kijken of je kop krom is. overdwars schuren neem je een vijl met een stuk schuur papier erom heen.

@asconahobbyist wrote:wil niet heel lullig doen,maar vlakken,met een schuurpapiertje en een rij???????? :wtf

als de de wagen verder goed is en je hebt geen vertrouwen in t blok,dan plemp je er toch een ander blok in,kost je een dagje klussen en dan hobbel je weer een hele tijd.

hij bevalt je verder goed,je vindt m mooi en op LPG blij je lachen met tanken,heb zelf 3 jaar een coupé 1.8 gereden (ja,op LPG)

nooit wat mee gehad,reed uit de kunst. Rij nu een verplichte gezinsbak (zafira) ivm kroost maar had anders de coupé nooit weggedaan.

dus geen koppaking vervangen.

ander motorblok erin, en ik dacht dat Willem er nog 1 voor je had.

je weet nooit wat je gaat aantreffen voor ellende in een anderre auto.

@RISL wrote:Er is de vorige keer al heel veel afgehaald omdat alles toen erg krom was. Daarnaast is er meer mis met de motor, bijv. een behoorlijke beschadiging in één van de klepbussen. Ook de klepzittingen zijn behoorlijk ingeslagen.

@asconahobbyist wrote:wil niet heel lullig doen,maar vlakken,met een schuurpapiertje en een rij???????? :wtf

Zoals Miral Astra al aangeeft is het heel goed mogelijk om iets te vlakken met een rij.

Tenzij Willem met een heel goede aanbieding gaat komen, ga ik een nieuwe auto aanschaffen of leasen...

Terug
Naar boven