• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koppakking eruit - aantal vragen, graag jullie hulp

Heren, het is geen Ford geworden, maar (en dat had ik van mezelf nooit gedacht) een antraciet Seat Ibiza uit 2008. 30.000 km op de teller, erg prettige wagen, full options en helemaal in nieuwstaat.

Ja ja, ik weet het, vloeken in de kerk, VAG-groep, maar het is gewoon een erg prettige wagen en nu ik zonder wagen zit, is een snelle beslissing (niet overhaast) noodzakelijk. Ik ga vanzelfsprekend wel op het forum blijven, de Seat wordt mijn daily en de Opel mogelijk mijn project.

Gisteravond niet meer met Willem gesproken, werd weggeroepen voor een storing en heb de hele nacht doorgewerkt. Nu ff slapen en vanmiddag verder werken.

Wanneer ik het zie zitten om een ander blok erin te hangen, doe ik dat en verkoop ik de auto. Anders gaat de auto een stalling in en kijk ik volgend jaar wel verder en heb ik nu mooi de tijd om alles netjes uit te zoeken voor m'n project.

ander blokje erin leggen is een dagje werk, kan je gelijk voor een 2.0 gaan. evt opc type 1 blok.

v6 hoeft toch niet perse?? opc 160pk blok heeft niemand in zn coupe liggen in iedergeval

@Robert, ik heb daar momenteel niet meer de tijd en ruimte voor.

Mocht jij voor een zacht prijsje m'n Coupé willen overnemen om een ander blok er in te leggen, dan hoor ik het graag.

Willem, ik heb je even een bericht terug gestuurd.

Ik heb inderdaad eerder vandaag zitten rekenen en al het geld wat ik nu nog in de auto steek, haal ik er nooit meer uit bij verkoop.

Er zijn gewoon teveel problemen met de auto, zowel met de motor, als met de carrosserie (voorschade, achterschade, deuk in het dak, deuk op de flank) als andere mechanische problemen (aircopomp is kapot, de magnetische koppeling tussen aircopomp en poelie is kapot, de koplampen zijn kapot) en interieurschade (beschadigde middenconsole, beschadigde middentunnel, asbak kapot, kleine instapschade op de stoel).

Sorry jongens, m'n Opelhart bloed echt en op het moment dat ik 'm echt de deur uit doe, sta ik waarschijnlijk te janken op straat. Maar ik heb gewoon teveel ellende gehad met deze auto...

Ik heb hetzelfde gedaan, met de Combo, en dat is ook zo'n Bodemloze put, nu zal die 1600 16klepper welke benzine en oliegestookt is, het niet zo gauw opgeven, maar wou er de 1800 in hangen.

Nu rijdt ik een dikke 16.000km per jaar met die koektrommel, en is het eigenlijk te duur om zowiezo een benzine variant te rijden, kan steeds minder ver met het apparaat, met de huisdige benzine prijzen, en de Combo loopt zeker op de lange stukken duurder als de Vectra..

dat word dan hoogst waarschijnlijk dieselen dan..

Willem

Okay, ja, nogmaals, ik vond het echt super van je dat je me op die manier uit de brand wilde helpen.

Echter, voor mij was de keuze anders: geld erin pompen en dan zelf weer blijven rijden of de auto wegdoen in onderdelen.

Het is voor mij eigenlijk geen optie dat iemand anders in die auto gaat rijden, dat zou ik erg pijnlijk vinden. En geld erin pompen...de auto heeft me nog nooit laten staan, maar er was altijd wel wat. Ik heb talloze slapeloze nachten gehad door die auto en ook daar ben ik eigenlijk wel klaar mee.

Ik hoop ooit weer eens een mooie Opel op de kop te tikken als project, echter wel NADAT ik sleutelruimte heb. Nu staat deze auto op straat, in de wegenbelasting en verzekering en kan ik er nog niets mee.

Dank jullie wel.

Ik ga me eens rustig oriënteren en koop over een paar jaar echt wel een oldtimer opeltje, of het nu een Corsa A TR wordt of een Dettje, dat zie ik dan wel.

Vandaag al weer een hoop mensen blij gemaakt met onderdelen en ik hoop er nog veel meer blij te maken.

Wat jammer van je mooie Astraatje, hopelijk heb je met je Seat meer geluk!

Enne zou leuk zijn als je hier op het forum aktief blijft maar niet te veel Raad het SEAT Plaatjes posten he :jerry

Terug
Naar boven