• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koppakking vervangen 1.2S

even een vraagje.

Wie zou de koppakking van mijn d-kadett 1.2S kunnen vervangen voor een paar tientjes?

Ik lever zelf de materialen op het gereedschap na.

Gr. Sebas

Dat is echt een makkie om zelf te doen hoor ;) Al met al een uurtje of 1,5-2 werk. Je hebt niks van doen met een distributieketting of iets dergelijks. Het is dat je zover weg woont, anders had ik het wel willen doen voor je.

Ik heb gehoord dat je de bouten met dezelfde aantal slagen of graden er weer terug in moet draaien en dat soort gereedschap heb ik niet, dus vandaar... :(

dat is waar kop bouten moeten met een bepaalt moment en in een bepaalde volg hoorde.

een koppakking is makkelijk zelf te doen alleen dit soort dingen weten mensen niet en kan het al snel fout gaan.

het is wel een ander verhaal als de nokkenas in de kop zit din moet je ook rekening houden met alles op tijd zetten.

ik weet niet zeker maar ik heb wel eens gehoordt dat je gereedschap kan lenen bij automateriaal zaken zoals, hacos, brezan, p. heijl.

en voor als je het zelf gaat doen.

als de kop er af is:

alle oude pakking resten er afhalen.

alle dele waar de pakking opkomt lichtjes opschuren.

GOED ontvetten.

de kop kun je het beste laten vlakken als de koppakking lek is ander is dat nog niet zo zeer nodig.

is dit van je E kadett?

want als ik je kenteken check dat staat er dat er een 1.3n in zit

Nee gaat om mijn D kadett ;)

En wat betreft de punten die je opnoemt, daarom heb ik liever dat iemand die dat al s heeft gedaan dat voor mij kan doen.

In de garage zou ik een vermogen kwijt zijn.

Mijn E kadett zit een GSI blok in uit een corsa A, maar staat helaas geschorst in een loods.

Klopt Sheriff,

Maar mijn aanbod blijft staan om er meteen een complete reserve 1.2s in te hangen :thumbup

Zaterdag 12:00 uur hé bij mij thuis achterom met de Astra G ! Geen lulpraat dat de brug open stond of file king:

grtz

Terug
Naar boven