• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koppeling astra f x1.6xel

heb contact gehad met winparts,

deze vertelde mij dat ik even langs de opel dealer moest gaan en daar mn motornummer moest opvragen..

ik net naar de opeldealer die konden mij vertellen dat het bouwjaar niet 1995(zoals op kenteken staat als eerste loelating)maar 1996 is:S

nu is het een import maargoed..

verder vertelde ze mij dat ik motorcode 21M

x16xel

serienummer 20418698 zou moeten hebben...

maar als ik dan inlog met mijn kenteken op winparts kom ik nog nie veel verder.. misschien iemand die dit wel snapt?

kenteken is 86-NL-TD

k hoop dat iemand dit snapt en hier voor mij uit kan komen..

alvast bedankt voor de moeite

gr benno

heb gekeken en dat boekje heb ik en daar staat alles op inscannen v an t plaatje lukt niet :S maar hierbij alles wat erop staat...

modell/model: sitz?? 507662

fz.identnr/vin: astra caravan

motor-nr/engine-no: X16XEL 20418698

getriebe/transmission: ...

farbe/color: casablanca weis

polster/upholstery: stoff

datum aflevering: 4-9-95 (hoe opeldealer aan 3-96 komt weet k ook nie)

dit is exact wat er op dat kaartje in t boekje staat.. alleen weet ik dat eerste woordje niet :O en staat geen baknr op..

wie komt hier iets verder mee?? ik niet..

heb contact gehad met winparts,

deze vertelde mij dat ik even langs de opel dealer moest gaan en daar mn motornummer moest opvragen..

ik net naar de opeldealer die konden mij vertellen dat het bouwjaar niet 1995(zoals op kenteken staat als eerste loelating)maar 1996 is:S

nu is het een import maargoed..

verder vertelde ze mij dat ik motorcode 21M

x16xel

serienummer 20418698 zou moeten hebben...

maar als ik dan inlog met mijn kenteken op winparts kom ik nog nie veel verder.. misschien iemand die dit wel snapt?

kenteken is 86-NL-TD

k hoop dat iemand dit snapt en hier voor mij uit kan komen..

alvast bedankt voor de moeite

gr benno

Benno, Volgensmij maakt het niet uit bij winparts. Bij alledrie heeft het naafgat 14 tanden en is 200mm groot.

Ik denk dat het verschil hem enkel in merk koppeling zit. Of mischien zit er bij de ene wel een drukgroep bij en de ander niet.

heb gekeken en dat boekje heb ik en daar staat alles op inscannen v an t plaatje lukt niet :S maar hierbij alles wat erop staat...

modell/model: sitz?? 507662

fz.identnr/vin: astra caravan

motor-nr/engine-no: X16XEL 20418698

getriebe/transmission: ...

farbe/color: casablanca weis

polster/upholstery: stoff

datum aflevering: 4-9-95 (hoe opeldealer aan 3-96 komt weet k ook nie)

dit is exact wat er op dat kaartje in t boekje staat.. alleen weet ik dat eerste woordje niet :O en staat geen baknr op..

wie komt hier iets verder mee?? ik niet..

ow okee.. maar waarom staat er dan bij : Tot motor: 20B96110

en: Vanaf motor: 20B96111

die snap ik niet als het niet veel uit maakt.. :S want zie idd nu dat alle specs t zelfde zijn

Benno, Volgensmij maakt het niet uit bij winparts. Bij alledrie heeft het naafgat 14 tanden en is 200mm groot.

Ik denk dat het verschil hem enkel in merk koppeling zit. Of mischien zit er bij de ene wel een drukgroep bij en de ander niet.

ik heb straks al een mail gestuurd naar winparts met alle gegevens die de opeldealer mij kon vertellen..

ik heb hier nog niks op terug maar dat verwacht ik morgen ochtend.. aangezien ik nog een week heb voor k mn loon heb.. heb ik dus nog even om alles goed uit te zoeken... maar zoals ron(haasje) al zei zijn t vrijwel dezelfde.. specs zijn iig wel t zelfde dus zal wel verschil zijn in merk ofzo ...

ow okee.. maar waarom staat er dan bij : Tot motor: 20B96110

en: Vanaf motor: 20B96111

die snap ik niet als het niet veel uit maakt.. :S want zie idd nu dat alle specs t zelfde zijn

op www.partsbase.nl word echter 1 koppelings set opgegeven voor de astra-F X16XEL

dat is tevens dezelfde als die voor de Corsa-B en Tigra 1.6 16V.

(voor de Corsa-B / Tigra 1.6 16V worden wel 2 sets geleverd.)

deze kost 280 bruto ex, 50% korting is 140 euro, en dan de BTW erbij..

Willem

ik heb straks al een mail gestuurd naar winparts met alle gegevens die de opeldealer mij kon vertellen..

ik heb hier nog niks op terug maar dat verwacht ik morgen ochtend.. aangezien ik nog een week heb voor k mn loon heb.. heb ik dus nog even om alles goed uit te zoeken... maar zoals ron(haasje) al zei zijn t vrijwel dezelfde.. specs zijn iig wel t zelfde dus zal wel verschil zijn in merk ofzo ...

hoe kan ik daar bestellen?? en krijg ik ook die korting???

want die staat mij wel aan.. (ook de prijs) en is nog beetje merk ook.. sachs

in ieder geval bedankt voor de moeite om te zoeken voor me!!!! :wors :wors :wors :wors

op www.partsbase.nl word echter 1 koppelings set opgegeven voor de astra-F X16XEL

dat is tevens dezelfde als die voor de Corsa-B en Tigra 1.6 16V.

(voor de Corsa-B / Tigra 1.6 16V worden wel 2 sets geleverd.)

deze kost 280 bruto ex, 50% korting is 140 euro, en dan de BTW erbij..

Willem

Ik krijg deze Korting via mijn onderdelen leverancier omdat ik daar veel afneem

en ik krijg dan in dat geval een Luk Koppelings set (net als origineel)

je kan ook eens goed kijken bij verschillende leveranciers op internet, die hebben ook vaak mooie prijzen..

ik zie op Hbase weer wel 2 sets opgegeven staan voor de Astra-F:

http://www.mijngrossier.nl/geen-kenteken.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Willem

hoe kan ik daar bestellen?? en krijg ik ook die korting???

want die staat mij wel aan.. (ook de prijs) en is nog beetje merk ook.. sachs

in ieder geval bedankt voor de moeite om te zoeken voor me!!!! :wors :wors :wors :wors

neem is contact op met A&C autoparts in Almelo 06 590365886

deze vraagt voor een koppelings set voor een 1,8 16v 94€ ex verzenden voor een 17 dti 114€ dus bel deze is ?????

let wel dit is plaat en drukgroep .geen druklager

ben je de gelukkige met een hydrolisch druklager reken er 200€ bij

mijn set voor de x16xel vectra koste 441€ bruto dus plaat drukgroep en hydrolager mer LUK en ik ook de korting van de garage en dan weer de btw er bij zie www.hbase.be be omdat je hier nog makkelijk bij de onderdelen en prijs komt als particulier .

Bert

bert

Ik krijg deze Korting via mijn onderdelen leverancier omdat ik daar veel afneem

en ik krijg dan in dat geval een Luk Koppelings set (net als origineel)

je kan ook eens goed kijken bij verschillende leveranciers op internet, die hebben ook vaak mooie prijzen..

ik zie op Hbase weer wel 2 sets opgegeven staan voor de Astra-F:

http://www.mijngrossier.nl/geen-kenteken.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Willem

moet een druklager nou ook altijd vervangen worden of is dit niet noodzakelijk..(ben niet heel bekend met motorsche dingen)

en k denk toch dat ik de "duurdere" van de 2 varianten nodig heb.. als ik een beetje uit de nummers kan komen.... maar voor de rest zijn de specificaties overal hetzelfde bij de "goedkopere" en de "duurdere" dus lijkt niet dat het verschil maakt...

maar zoals k het bekijk heb k de duurdere variant nodig dus die ga ik maar halen..

maar SUPER BEDANKT VOOR DE MOEITE EN DE REACTIES!!!!!!!!!!

als je een hydrolisch druklager heb ,of een gewoon ik zou het vervangen je wilt als je de hyro versie hebt en hem niet ontlucht krijgt mag je de bak er weer achter weg halen ,en dat doe je niet voor de lol .

bert

Terug
Naar boven