• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koppeling astra H

opel-mark

Woont hier bijna
Ik vraag me af hoe stevig de koppeling is van een astra H, op vakantie moesten we een stukje achteruit omhoog vanaf een parkeerplaats dus iets de koppeling laten slippen, meteen rook ik een brandlucht, dat is iets wat ik bij de astra G nooit voor elkaar heb gekregen.

Is de koppeling een zwak punt bij de astra H 1.4 16V stationwagon ? er staat nog geen 60.000 op de teller.

Mark

Ja maar ben ik dan niet mijn koppeling aan het verbranden ?

Wij wonen hoer vrij vlak maar als je vele hellingproef met doen dan vrees ik het ergste ?

Mark

Ja maar ben ik dan niet mijn koppeling aan het verbranden ?

Wij wonen hoer vrij vlak maar als je vele hellingproef met doen dan vrees ik het ergste ?

Mark

Heb ik ook al vlot hoor met de X16XE als ik even iets te gretig ben met wegtrekken met bijvoorbeeld een auto op sleeptouw.

kan in princiepe niet heel veel kwaad.

Willem

Heb ik ook al vlot hoor met de X16XE als ik even iets te gretig ben met wegtrekken met bijvoorbeeld een auto op sleeptouw.

kan in princiepe niet heel veel kwaad.

Willem

Ja enkel moet ik nog uitvinden hoe ik het kleppendeksel e.d. eraf krijg, nieuwe pakking enz.

om bij de bougies te komen moet ik vaag iet svan wegschuiven ofzo, ik heb dat bij een astra H nog nooit gedaan.

Mark

Ja enkel moet ik nog uitvinden hoe ik het kleppendeksel e.d. eraf krijg, nieuwe pakking enz.

om bij de bougies te komen moet ik vaag iet svan wegschuiven ofzo, ik heb dat bij een astra H nog nooit gedaan.

Mark

ecotec kapje na de stekker van de bobine los genomen te hebben naar rechts schuiven kan je m eraf tillen, nu kan de bobine eraf geschroefd worden, en dan kan je het kleppendeksel los halen.

Willem

ecotec kapje na de stekker van de bobine los genomen te hebben naar rechts schuiven kan je m eraf tillen, nu kan de bobine eraf geschroefd worden, en dan kan je het kleppendeksel los halen.

Willem

ok, gerust gesteld, die enkele keer maakt dan niet uit.

Enkel eens nakijken hoe ik de nokkenassen van dit motorblokje na moet trekken want die vertrouw ik ook niet.

Mark

ok, gerust gesteld, die enkele keer maakt dan niet uit.

Enkel eens nakijken hoe ik de nokkenassen van dit motorblokje na moet trekken want die vertrouw ik ook niet.

Mark

ja dat wel, te veel toeren bij weg rijden is veel slip is ook gelijk vermogen weggooien in de vorm van warmte.

maar dit ene keertje is van geenszins op invloed op het verdere leven van deze koppeling

Willem

ja dat wel, te veel toeren bij weg rijden is veel slip is ook gelijk vermogen weggooien in de vorm van warmte.

maar dit ene keertje is van geenszins op invloed op het verdere leven van deze koppeling

Willem

Terug
Naar boven