• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koppeling/versnellingsbak

Beste opel - rijders

Me opeltje Astra F rijd als een zonnetje.

Het enige probleem is het "schakelen" van 1 naar 2 in koude stand.

Wanneer ik wil wegrijden met een koude motor moet ik zeer voorzichtig schakelen van 1 naar 2 en dat blijft een tijdje totdat de motor goed warm is. Voor het stoplicht moet hij ook echt goed stil staan om hem in 1 te krijgen. zodra de motor goed warm is schakelt hij wel goed?

Is er een synchronisatiering stuk ?of zit er te dikke bak olie op ?

Iemand een idee ?

Groeten Bjorn

Wim bedankt al voor de super snelle reactie !

het schakelen opzich gaat "makkelijk" maar het lijkt of er een soort blokkade tussen zit.

Dan zal de bak gewoon warm moeten worden..

Mijn Opel bakken moeten ook op temp komen voor ze goed schakelen.

je zou m eens kunnen verversen.

Willem

waarschijnlijk is er niet te veel aan de hand.

Mijn Combo met F15 bakkie schakelt koud ook moeilijker, en zeker terug naar 1 heel erg moeilijk.

Mijn Vectra met de Getrag F25 voelt koud aan alsof je dikke stroop staat te roeren, (beetje ala daf 16vernsellingen stapel splitterbak koud zeg maar, die zijn koud ook niet te schakelen, en duurt zeker in koudere tijden ERG lang voor ze een beetje gaan schakelen).

Willem

Ik kan je eventueel een pdf je sturen met een officiele melding van opel over een modificatie aan een verschuifbaar tandwiel in je versnellingsbak.

Ja vind het wel vreemd he, mijn F13 in zowel de Corsa-A GSi als welke origineel in de Combo zat schakelde boterzacht, die F15 is nergens in te krijgen als ie koud is, denk dat ik er maar een pook van een Daf Cf85 in gaat zetten haha....

en de V6, ja die schakelt ook veerlicht......... als ie eenmaal op temperatuur is, dan kan je m zelfs bij 100 zo in de 1 schuiven... (niet de koppeling laten schieten natuurlijk, dan krijg je dit:

100_0239.jpg

100_0240.jpg

100_0241.jpg

100_0254.jpg

haha, was een reparatie opbjectje

Willem

mm dan geld de modificatie niet voor jouw auto.

Gaat voornamelijk over astra-g zafira vectra.

Je kunt eens olie verversen en dan een toevoeging erbij tegen stroef schakelen.

Terug
Naar boven