• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koppeling vervangen

Xe_freakgrunn

Post weinig
Binnen kort ga ik de koppeling vervangen zonder bak uitbouw, heeft iemand toevallig nog een setje koppelingsplaat klemmen liggen of weet waar dezen nog te krijgen zijn:thumbup

Heb je een F16/F20 versnellingsbak of een F18 ?

Ik vervang een setje ook zonder die klemmen.

Dat kun je doen door de plaat en drukgroep te monteren zonder de boutjes helemaal vast te draaien, dan de cassette er weer in doen, daarna pas door de onderkant ( luikje in de bak ) de boutjes weer vast te draaien.

Heb je een F16/F20 versnellingsbak of een F18 ?

Ik vervang een setje ook zonder die klemmen.

Dat kun je doen door de plaat en drukgroep te monteren zonder de boutjes helemaal vast te draaien, dan de cassette er weer in doen, daarna pas door de onderkant ( luikje in de bak ) de boutjes weer vast te draaien.

he freek heb de corsa net een paar dagen, heb nog niet gekeken wat voor bak er in ligt, hoop natuurlijk op een f20, kan net zo goed een f16 zijn.

zal morgen even kijken

he freek heb de corsa net een paar dagen, heb nog niet gekeken wat voor bak er in ligt, hoop natuurlijk op een f20, kan net zo goed een f16 zijn.

zal morgen even kijken

huh??? leg uit?

koppeling vervangen bij een C20XE en de bak laten zitten?

ging dit niet alleen bij de oude B Kadettjes enzo?:D

huh??? leg uit?

koppeling vervangen bij een C20XE en de bak laten zitten?

ging dit niet alleen bij de oude B Kadettjes enzo?:D

freek bedoeld de bak eraf halen, dan monteren zonder helemaal vast te draaien en dan bak monteren en dan de boutjes 1 voor 1 aandraaien door het luikje denk ik....

freek bedoeld de bak eraf halen, dan monteren zonder helemaal vast te draaien en dan bak monteren en dan de boutjes 1 voor 1 aandraaien door het luikje denk ik....

het is mogelijk om de koppeling te vervangen zonder de bak te verwijderen, heb het laatst ook gedaan.

de pri. as wil wel eens heel vast zitten verkijk je daar niet op.

groetn uut grunn

het is mogelijk om de koppeling te vervangen zonder de bak te verwijderen, heb het laatst ook gedaan.

de pri. as wil wel eens heel vast zitten verkijk je daar niet op.

groetn uut grunn

Ik trek de cassette uit de bak, dan zit de primaire as niet door de koppeling heen.

Dan kun je van onderaf de koppeling onderdelen vervangen.

Ik trek de cassette uit de bak, dan zit de primaire as niet door de koppeling heen.

Dan kun je van onderaf de koppeling onderdelen vervangen.

Prise-as kan er idd heel vast in zitten. Maar daar zijn speciale trekkers voor. Zo gaat het wel het makkelijkst.

Prise-as kan er idd heel vast in zitten. Maar daar zijn speciale trekkers voor. Zo gaat het wel het makkelijkst.

Terug
Naar boven