• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koppeling/vliegwiel probleem!!!

Wat zou jij rekenen voor het vervangen van de set???

@kimmiej666 wrote:Hun complete set bestaat uit koppelingsplaat, drukgroep, vliegwiel.

Dat hele pakketje wat je bij mij op die eerste foto ziet krijg je in die set.

@stiggel wrote:Maar de LUK set van eBay bevat toch meer dan alleen een vliegwiel?

Heb ik na aanschaf van de set alle onderdelen om mijn probleem te verhelpen???

@kimmiej666 wrote:Wij hebben het zelf gedaan en zijn circa 12 a 13 uur bezig geweest incl. Complete uitbouw van motorblok uit de wagen.

Is zeker geen imi LUK, logo is er gewoon ingestanst.

Tsja en qua prijs... Waarom is Duitsland over het algemeen ook goedkoper dan NL?

Hoop dat je op deze manier snapt wat ik bedoel. Even voorbeeld.

Mister-auto NEderland, vliegwiel 680 euro

Mister-auto duitsland: 510 euro

En toch precies hetzelfde item....

Als ik je kon vertellen dat ik het zou kunnen doen voor je zou ik je graag een prijs geven..

Echter heb ikzelf de ruimte voor de demontage niet :-(.. Heb zelf ook de garage van een vriend moeten inpikken om onze wagen met hem te fiksen. (en zo iedere keer als er wat met mijn auto is, gezien mijn eigen garage zelfs te klein s om een vectra in te zetten.)

Enige waar ik je helaas aan zou kunnen helpen is de tool om de koppeling goed te plaatsen.

Zelf stellende koppelingen dienen gemonteerd te worden in de stand dat alle platen elkaar raken. (staat mooi omschreven op de LUK website, noemen ze SAC koppeling aka zelfstellende koppeling)

@stiggel wrote:Wat zou jij rekenen voor het vervangen van de set???

@kimmiej666 wrote:Hun complete set bestaat uit koppelingsplaat, drukgroep, vliegwiel.

Dat hele pakketje wat je bij mij op die eerste foto ziet krijg je in die set.

@stiggel wrote:Maar de LUK set van eBay bevat toch meer dan alleen een vliegwiel?

Heb ik na aanschaf van de set alle onderdelen om mijn probleem te verhelpen???

@kimmiej666 wrote:Wij hebben het zelf gedaan en zijn circa 12 a 13 uur bezig geweest incl. Complete uitbouw van motorblok uit de wagen.

Is zeker geen imi LUK, logo is er gewoon ingestanst.

Tsja en qua prijs... Waarom is Duitsland over het algemeen ook goedkoper dan NL?

Hoop dat je op deze manier snapt wat ik bedoel. Even voorbeeld.

Mister-auto NEderland, vliegwiel 680 euro

Mister-auto duitsland: 510 euro

En toch precies hetzelfde item....

Als je monteur je bak opend, zal hij zien dat er af-fabriek al een Sachs vliegwiel en Luk koppeling in zit ! Ik krijg alleen een beetje twijfel-gevoel bij jouw beun ( maar das persoonlijk )

De goedkoopste set hier in NL kan je vinden voor een retailprijs van 1200 euro , in Duitsland rond de 1000 euro en op ebay dus voor nog minder.

Waarschijnlijk werkt deze ebay-verkoper zonder voorraad en pas als er een bestelling binnen komt , dan koppelt hij hem door aan de hoofdleverancier .

Die hem dan rechtstreeks naar de klant verzend.

Waarschijnlijk verdient ie er zelf maar een paar tientjes aan , maar een heleboel x een paar tientjes = heel veel geld verdienen met een ebay advertentie

Beetje het zelfde verhaal als autobandenmarkt.nl

ik heb recent van mijn Zafira vliegwiel + koppeling laten vervangen.

Eerst setje in Engeland besteld met Chas.nr+motor nummer, toen kreeg ik alsnog setje van Vectra.

Bij Zafira is vliegwiel sachs en de koppeling Luk. Bij Vectra is kopp+vliegwiel van Luk.

Het is dus erg belangrijk dat je met chasnr + motornummer bestelt. Motornummer is niet Z19DTJ of DTH, maar een serienr 1774488 etc..

Omdat die gasten van Engeland via ebay verkeerde set hadden geleverd, heb ik weer in NL besteld. Geen gezeik meer met terugsturen met hoge kosten e.d.

Setje in Engeland was 700 euro, In NL was 890,- euro.

Het zijn de werkuren die het zo duur maken. Complete subframe gaat er onderuit en al met al ben je al snel een uurtje of 8 bezig.

Luk en sachs maakt mekaar niks. Trok ooit eens een sachskoppeling uit een nieuwe luk doos....of was het nou valeo? Ik weet nie meer. Spul is gewoon goed.

Maarja...3ton op de klok?.....lekker inruilen zou ik zeggen. Van een nieuwe koppeling wordt ie niet veel meer waard, en bij verkoop kijken ze toch naar de km´s.

@ZafirB wrote: Bij Vectra is kopp+vliegwiel van Luk.

Het vliegwiel is bij een Vectra ALTIJD een SACHS !!

planetary_DMF_SACHS.jpg

Terug
Naar boven