• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koppeling x16xel

[rquote=1890772&tid=144422&author=Famempeters]

nu de vraag on der een station x16xel uit 1998 dus late b1 wat zit daar voor een bak onder f17 ?????????[/rquote]

kan

kan ook een F15 zijn

dat staat op de bak gegraveerd.

achter het linker voorwiel.

kan inderdaad een F15 of F17 zijn.

deze delen dezelfde koppeling trouwens.

en zo aan Bert zijn verhaal te lezen is zijn koppeling nog niet op!!

mijne doet ook zo ongeveer, en deze is al de tijd vanaf vervangen tot nu 105.000km verder hetzelfde als Bert omschrijft.

ik heb echter wel een F25 bak eronder (F25 / F23 / F35 zijn bloedverwanten van elkaar, komen alle 3 weg bij Getrag).

Leuk weetje is wel dat de F25 bak, ten alle tijden een V6 bak is, deze is nooit onder een 4pitter geleverd geweest.

Willem

kan inderdaad een F15 of F17 zijn.

deze delen dezelfde koppeling trouwens.

en zo aan Bert zijn verhaal te lezen is zijn koppeling nog niet op!!

mijne doet ook zo ongeveer, en deze is al de tijd vanaf vervangen tot nu 105.000km verder hetzelfde als Bert omschrijft.

ik heb echter wel een F25 bak eronder (F25 / F23 / F35 zijn bloedverwanten van elkaar, komen alle 3 weg bij Getrag).

Leuk weetje is wel dat de F25 bak, ten alle tijden een V6 bak is, deze is nooit onder een 4pitter geleverd geweest.

Willem

mijn koppeling pakt ongeveer het zelfde op weet alleen niet wanneer die voor het laatst is vervangen. zit nu zo`n

201000 op de teller ik neem aan dat hij een keer is vervagen. want aan de koppelings pedaal voel je niks,

over de staat van de kopeling.

merk het van zelf wanneer hij niet meer pakt :D

mijn koppeling pakt ongeveer het zelfde op weet alleen niet wanneer die voor het laatst is vervangen. zit nu zo`n

201000 op de teller ik neem aan dat hij een keer is vervagen. want aan de koppelings pedaal voel je niks,

over de staat van de kopeling.

merk het van zelf wanneer hij niet meer pakt :D

ik heb net de auto verder klaar gemaakt voor de aan komende lente /zomer bodem en wielkasten lekker schoongemaakt en goed in gespoten ..wat een schitt zooi en werk:angel

verder redelijk gerustgesteld over de koppeling dat wou ik weten wat ik nu lees dat al die hydro koppelingen zo oppakken heb hem net op de handrem getrokken en in z,n 1 geprobeerd op te trekken nou hoe vast hij ook staat hij trekt de hele kont gewoon mee .

nou ik zie wat de koppeling aan gaat wel, ik zit van de zomer in duitsland op vakantie op een camping met een sub dealer van Opel om de hoek en een soort van Bosch vakgarage in het dorp(daar bracht de anwb een hollandse auto heen afgelopen zomer) dus ik vind het wel best.

dus Vectra is nu in top staat ,,, nog even terug te komen op z,n hoge CO bij de keuring en me foute Olie er in .:hmmz zie eerder topic

er zit nu weer 5w40 voll syntheet in en me kleine beetje blauwe pluim bij starten is weer weg ik heb de Temparatuur zensor vervangen loopt ook weer stuk netter lijkt wel zuiniger en me Co laten meten en is weer top ver onder de max .;)

Bert

ik heb net de auto verder klaar gemaakt voor de aan komende lente /zomer bodem en wielkasten lekker schoongemaakt en goed in gespoten ..wat een schitt zooi en werk:angel

verder redelijk gerustgesteld over de koppeling dat wou ik weten wat ik nu lees dat al die hydro koppelingen zo oppakken heb hem net op de handrem getrokken en in z,n 1 geprobeerd op te trekken nou hoe vast hij ook staat hij trekt de hele kont gewoon mee .

nou ik zie wat de koppeling aan gaat wel, ik zit van de zomer in duitsland op vakantie op een camping met een sub dealer van Opel om de hoek en een soort van Bosch vakgarage in het dorp(daar bracht de anwb een hollandse auto heen afgelopen zomer) dus ik vind het wel best.

dus Vectra is nu in top staat ,,, nog even terug te komen op z,n hoge CO bij de keuring en me foute Olie er in .:hmmz zie eerder topic

er zit nu weer 5w40 voll syntheet in en me kleine beetje blauwe pluim bij starten is weer weg ik heb de Temparatuur zensor vervangen loopt ook weer stuk netter lijkt wel zuiniger en me Co laten meten en is weer top ver onder de max .;)

Bert

Terug
Naar boven