• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koppelingspedaal Afstellen??

RaSa

Lid
Hallo Allen,

Gaat om Vectra C GTS 2.2 DTI 2003

Ik had ondanks goede tips van jullie gekregen hoe ik goedkoper aan onderdelen kon komen voor het vervangen van mijn koppelingsplaat.

Ik heb de vliegwiel/koppelingsset in zijn geheel vervangen. Bleef een dure operatie.

Na de vervanging merk ik nog steeds dat mijn koppelingspedaal hoog staat. Dus ik moet hem hoog intrappen, dat vind ik zeer vervelend.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat komt, is hier nalatgheid van de monteur geweest ?

Is het mogelijk dat je het koppelingspedaal zo afstelt dat je hem niet hoog hoeft in te trappen.

Ik ben in afwachting van jullie waardige reacties..

gr,

RaSa

Ik bedank jullie voor je reactie, maar is het bij jullie dan ook herkenbaar dat je de koppelingspedaal hoog moet intrappen? Mijn auto heeft 274.000 Km gelopen, en wanneer is het aan te raden om de versnellingsbak olie te vervangen? Hebben jullie daar enig weet van?

Alvast bedankt jongens.,

Ik bedank jullie voor je reactie, maar is het bij jullie dan ook herkenbaar dat je de koppelingspedaal hoog moet intrappen? Mijn auto heeft 274.000 Km gelopen, en wanneer is het aan te raden om de versnellingsbak olie te vervangen? Hebben jullie daar enig weet van?

Alvast bedankt jongens.,

Terug
Naar boven