• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koppelingsplaten vivaro

weer een vraag over mijn vivaro 2002 1.9 dti

koppeling moet ik nu verloslaten voordat de auto optrek.

als de motor goed warm is dan moet ik gas bijgeven om optetrekken .

als ik optrek dan shokt de motor.

hoe kan ik dit het beste testen?

Beetje rare vraag maar goed :wtf

Er valt niks te testen, je koppeling is zo goed als op...

En het enige wat je daar aan kan doen is de koppeling vervangen

Klopt dat de vraag raar was. Ik wou dus weten of dit zeker mijn koppelingsplaten zijn.

Aangezien ik ook me turbo moet vervangen kan ik dit beter tegelijk doen.

Als ik je verhaal zo hoor is idd je koppeling op...

Wel een dure reparatie aangezien ik je adviseer om gelijk het hydro druklager mee te vervangen (99,9% procent zeker dat ie kapot gaat met demonteren)

Koppelings set kost 200,- en een nieuwe turbo heb ik gevonden voor 329,-.

Dus zal dan 650,- kwijt zijn met olie etc en monteren kan ik zelf doen.

Als ik maar weet dat ik dadelijk gewoon wEer een goed rijdende bus heb waarmee ik deze

Zomer weer mee naar spanje kan

Ik hoop echt dat je je druklager gaat meenemen want anders kan de bak er geheid binnenkort weer vanaf :thumbdown

Uiteraard zal ik de hydrolische druklager vervangen. Alle filters gelijk olie, ook de gloeiers.

Ik weet alleen dat de distributie afgelopen november is vervangen. Dus wil dan gelijk alles meepakken. Zal me wel wat kosten maar dan weet ik zeker dat alles weer goed is.

Zojuist de koppelingsplaten, druklager, turbo, olie, oliefilter en gloeiers vervangen.

Ik vond het het toch een aardige karwei.

Nu rijdt de auto wel weer een stukke beter.

Heb toch nog een aantal vraagjes.

Koppeling is goed ontlucht. Misschien is het wennen de auto schakeld goed maar vind de koppeling wel heel soepel. Met intrappen. Hoort dat?

Bij het opstrekken in de eerste versnelling maakt de auto veel toeren als ik wil schakelen naar de 2.

Al vast bedankt

Terug
Naar boven