• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koppelingsprobleem?? Zafira B 1.9cdti 120pk

Hallo,

Mijn Zafira B 1.9cdti 120pk uit 2006 heeft steeds het probleem dat hij afslaat, dit valt mij vooral op bij langzaam rijden (stad,file etc) in de 2e.

Als ik dan de koppeling op laat komen terwijl de auto "uitrolt" slaat hij vaak af.

Ik vind dit zeer irritant, vooral met het rijden in file of in de stad, zelfs laatst in de bergen in Oostenrijk was het ook lastig op een steile helling.

Is dit probleem te wijten aan versleten koppelingsplaten?? Of kan dit iets anders zijn??

de kilometerstand is 134.000.

Iemand een idee van de kosten van het vervangen van koppelingsplaten?

Moeten die dan alleen vervangen worden ? of bv ook drukgroep etc??

Graag uw reactie :thumbup :D

ow want dat heb ik wel met de kenmerkende problemen die jij aan geeft

waarme je dit topic geopend hebt

ow want dat heb ik wel met de kenmerkende problemen die jij aan geeft

waarme je dit topic geopend hebt

@GRSBK wrote:@ZafirB wrote:...op e-bay heb je koppeling + vliegwiel setjes voor 400 - 500 euro. ..

Arbeid zal een uur of 6 - 7 zijn...

moet je het setje van ebay er nog wel zelf in kunnen zetten zonder garantie

Je kunt het setje kopen en het geheel brengen naar een vakkundige garage waar ze onder kunnen zetten. Opel dealer in NL werkt voor 95 euro per / uur. In Belgenland vragen ze bv 62,- euro per uur voor..

@GRSBK wrote:@ZafirB wrote:...op e-bay heb je koppeling + vliegwiel setjes voor 400 - 500 euro. ..

Je kunt het setje kopen en het geheel brengen naar een vakkundige garage waar ze onder kunnen zetten. Opel dealer in NL werkt voor 95 euro per / uur. In Belgenland vragen ze bv 62,- euro per uur voor..

...op e-bay heb je koppeling + vliegwiel setjes voor 400 - 500 euro. ..

...op e-bay heb je koppeling + vliegwiel setjes voor 400 - 500 euro. ..

@ZafirB wrote:...op e-bay heb je koppeling + vliegwiel setjes voor 400 - 500 euro. ..

@ZafirB wrote:...op e-bay heb je koppeling + vliegwiel setjes voor 400 - 500 euro. ..

@ZafirB wrote:@GRSBK wrote:@ZafirB wrote:...op e-bay heb je koppeling + vliegwiel setjes voor 400 - 500 euro. ..

denk dat je dan lang kunt zoeken, of ze rekeken 5 uur extra.

bij mij zafira ook stuk gegeaan en alles laten vervangen, het ligt dan toch open.

kosten ongeveer 1400 euro

@ZafirB wrote:@GRSBK wrote:@ZafirB wrote:...op e-bay heb je koppeling + vliegwiel setjes voor 400 - 500 euro. ..

denk dat je dan lang kunt zoeken, of ze rekeken 5 uur extra.

bij mij zafira ook stuk gegeaan en alles laten vervangen, het ligt dan toch open.

kosten ongeveer 1400 euro

Terug
Naar boven