• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koppelingsset vervangen

rinus747

Post weleens wat
Ik ben op mijn oprit de F17 versnelling van mijn Zafira-A 1.8 uit 2001 met 188.000km aan het vervangen. Een gigantische klus dus :(

Nu zie ik er al tegenop dat een vergelijkbare klus ook nog eens moet gebeuren als de koppeling aan vervanging toe is, dus komen er nieuwe vragen in mij op:

Hoe lang gaat een koppeling mee? (Voornamelijk rustig rijden in stadsverkeer)

Als ik de koppeling later wil gaan vervangen (in plaats van nu) moet dan het sub frame er ook weer uit? Of is er net genoeg ruimte?

Wat is het advies? Moet ik het er maar gelijk er bij doen?

Groeten Rinus

Is er aan een koppling iets te meten waaraan je de leeftijd kunt afschatten (zoiets als de dikte van een remschoen, maar dan voor de koppeling?) ?

Is er aan een koppling iets te meten waaraan je de leeftijd kunt afschatten (zoiets als de dikte van een remschoen, maar dan voor de koppeling?) ?

als ie versleten is vervangen, is ie goed terugplaatsen..

leeftijd zegt niks, kilometers ook niks, alleen slijtage zegt wat..

er zijn mensen die doen 200.000km met een koppeling, maar er zijn ook mensen die een koppeling weg trappen in 50.000km..

Willem

als ie versleten is vervangen, is ie goed terugplaatsen..

leeftijd zegt niks, kilometers ook niks, alleen slijtage zegt wat..

er zijn mensen die doen 200.000km met een koppeling, maar er zijn ook mensen die een koppeling weg trappen in 50.000km..

Willem

Terug
Naar boven