• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koppelingsvloeistof Reservoir

GoedeMiddag,

weet iemand waar me koppelingsvloeistof Reservoir zit?

Het gaat om een opel corsa b 1.4i uit 1998,

ik hoor het graag.

nee

corsa heeft een kabel, houdt in je met een kabel je koppeling op een neer beweegt zonder hydraulische vloeistof.

Nee ik bedoelde niet de versnellingsbak olie,

ik hoopte dat het ik een koppelingscilinder had dan was de kans groot dat die aan het lekken was,

nu ben ik toch bang dat de koppeling er een deze dagen niet meer werkt.

Of kan er ook nog wat anders zijn, waarom de koppelingspedaal de ene keer tegen druk biedt en de andere keer is hij juist heel losjes(kan je hem heel erg makkelijk in drukken).

kan zijn dat de kabel dan een beetje stroef gaat.

je kunt het proberen met een nieuwe kabel, zo duur zijn die niet

want met 78000 zou de koppeling en drukgroep eigenlijk nog niet versleten mogen zijn (tenzij je continu met je voet op de koppelingspedaal rijd....)

Hoi,

ik heb net ff de koppeling oplaten komen voor de helft en een beetje gas erbij en de motor sloeg af, de hele achterkant van de auto ging omlaag en voorkant omhoog, dan lijkt mij dat de koppeling in orde is dat hij hem goed pakt.

maar zou het nou ook kunnen dat de auto soms tijdens het optrekken net een stuiterbal is door de koppelingskabel? of toch door een bijna versleten motorsteun?

want met 78000 zou de koppeling en drukgroep eigenlijk nog niet versleten mogen zijn (tenzij je continu met je voet op de koppelingspedaal rijd......

Ik weet ook niet hoe de vorige eigenaar heeft gereden met de voet op de kopppeling ofniet.

Terug
Naar boven