• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koppelinskabel stuk D 12S

Gupy

Post weleens wat
Gisteren was het toch de 13e? :D Trap ik me gisteren door de koppelingskabel.

Nu was ik gisteravond nog ff snel aan het kijken op h-base, maar daar zag ik geen kabel staan.

Verder zoeken vond ik dat de kabel van een Ascona C er erg veel op lijkt.

http://link.marktplaats.nl/435093005" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan iemand mij bevestigen dat dit ook op de D past met een 12S?

Ik heb in ieder geval een smalle witte bus aan de koppelingszijde en een haakje aan de pedaal.

kadett-d = FWD bak (F13~F16).

Kortom, alle kabels van zo'n beetje alle FWD bakken die lang zijn past wel.

Corsa-A/B zou ik niet proberen denk dat de afstand naar het schutboard daarvoor te krap is.

Kabels van astra/vectra's zullen aan de bak-kant passen.

Weet alleen niet zeker of de kant van het pedaal altijd het zelfde zal zijn. Kan iemand dat bevestigen?

kadett-d = FWD bak (F13~F16).

Kortom, alle kabels van zo'n beetje alle FWD bakken die lang zijn past wel.

Corsa-A/B zou ik niet proberen denk dat de afstand naar het schutboard daarvoor te krap is.

Kabels van astra/vectra's zullen aan de bak-kant passen.

Weet alleen niet zeker of de kant van het pedaal altijd het zelfde zal zijn. Kan iemand dat bevestigen?

kadett e past er zo op met astra f moet je uit kijken en vectra a ook daar zit wel eens verschil in bij het pedaal.

is een klusje van 15 min splitpen in de bout van je pedaal eruit halen en moer los draaien.

dan bout cq asje eruit halen en uitkijken dat de veer je niet in je gezicht schiet(niet zo een sterke veer maar toch).

dan kabel vanuit de motorruimte eruit trekken en alles in omgekeerde volgorde weer monteren stelt geen ruk voor.

veel plezier ermee

kadett e past er zo op met astra f moet je uit kijken en vectra a ook daar zit wel eens verschil in bij het pedaal.

is een klusje van 15 min splitpen in de bout van je pedaal eruit halen en moer los draaien.

dan bout cq asje eruit halen en uitkijken dat de veer je niet in je gezicht schiet(niet zo een sterke veer maar toch).

dan kabel vanuit de motorruimte eruit trekken en alles in omgekeerde volgorde weer monteren stelt geen ruk voor.

veel plezier ermee

Heb die van de Ascona maar besteld, was nergens meer op voorraad. Maandag maar ff d'r op zetten.

Morgen helaas geen Asten dan voor mij. :(

Heb die van de Ascona maar besteld, was nergens meer op voorraad. Maandag maar ff d'r op zetten.

Morgen helaas geen Asten dan voor mij. :(

ik zal eens effe voor je kijken heb als goed is in de stal nog een koppelingskabel liggen heb 2 weken geleden een 1.2 s gesloopt ik woon in hoensbroek meld zo effe hier als ik hem gevonde heb

ik zal eens effe voor je kijken heb als goed is in de stal nog een koppelingskabel liggen heb 2 weken geleden een 1.2 s gesloopt ik woon in hoensbroek meld zo effe hier als ik hem gevonde heb

Kadett D heeft dezelfde kabel als de Ascona C ( dezelfde ref.nr) Lengte 795mm

Kadett E , Astra F (dezelfde ref.) is iets langer: 815mm

De Corsa 's zijn te kort.

Kadett D heeft dezelfde kabel als de Ascona C ( dezelfde ref.nr) Lengte 795mm

Kadett E , Astra F (dezelfde ref.) is iets langer: 815mm

De Corsa 's zijn te kort.

@hanskadett wrote:stomme vraag misschien maar is er morgen een meet in asten dan

Yep, op het terrein van het Nobis motel..van 11:00-16:00.

Word georganiseerd door Opel Friends Zuid Oost.

@hanskadett wrote:stomme vraag misschien maar is er morgen een meet in asten dan

Yep, op het terrein van het Nobis motel..van 11:00-16:00.

Word georganiseerd door Opel Friends Zuid Oost.

Terug
Naar boven