• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kosten garage redelijk?

Ik heb een Corsa B. Een jaar lang prima mee gereden, relatief weinig km's dus hij is verkocht als een "goed wagentje". Nu komt de apk er aan en kwam ik er van het weekend achter dat mijn uitlaat lek was. Dus, met die brombeer richting de garage gereden. Daar geparkeerd en na een "analyse" vanmiddag kreeg ik een telefoontje om het een en ander kort te sluiten.

De garagehouder maakt de volgende samenvatting;

We doen APK, want hij staat hier nu toch bij mij

We doen een beurt, want dat is al weer een jaar geleden

We moeten het middenstuk en de einddemper van de uitlaat vervangen.

Kost dat?;

425 is de indicatie.

Nu lijkt mij dat een dikke 100 euro te veel. Nu de vraag; Is dit een redelijk bedrag voor deze werkzaamheden?

Als ik een sommetje maak;

Beurt+APK 100-125

Onderdelen uitlaat 150

Uurtje sleutelen 50

Nu komt het, dat was al met een of andere 20% korting voor auto's van 10+ jaar;

Wij besteden graag tijd en aandacht aan elke Opel. Dus ook als uw Opel ouder is dan 10 jaar. Daarom hebben wij voor uw Opel ouder dan 10 jaar een exclusieve aanbieding: u ontvangt nu 20% korting op originele Opel onderdelen en arbeidsloon wanneer u uw Opel bij uw Opel dealer laat repareren of onderhouden.

Terug
Naar boven