• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kosten remschijven en blokken astra F correct of te duur !!!

Zoals iedereen dus al zegt. het is wat teveel geld ervoor maar ook weer niet vreselijk teveel.

Wel goeie service dat ze hem ophalen.

gewoon prijzen vragen waar je wat mee kan! MET Btw. Durf duidelijke taal te vragen! :D

En dingen als schijven en blokken koop je nooit per stuk hè ;)

Ik denk dat je voor jouw stuks prijs een set daewoo schijven koopt.

Zijn tzelfde.

of om het makelijk te maken de stuk prijs ahh vernieuw er dan maar 1tje:),

zijn nexia schijven het zelfde??

schijven zijn altijd goedkoper te vinden maar de kwaliteit?

of om het makelijk te maken de stuk prijs ahh vernieuw er dan maar 1tje:),

zijn nexia schijven het zelfde??

schijven zijn altijd goedkoper te vinden maar de kwaliteit?

Nexia schijven zijn ook in 256mm. kwaliteit valt over te twisten maar ik heb er toch flink wat kms mee gemaakt voor ik er 1 krom had en dat lag aan de klauw die niet goed losliet.

En ik remde altijd laat en hard.

Nexia schijven zijn ook in 256mm. kwaliteit valt over te twisten maar ik heb er toch flink wat kms mee gemaakt voor ik er 1 krom had en dat lag aan de klauw die niet goed losliet.

En ik remde altijd laat en hard.

ik op de vectra ook de 256mm geventileerde schijven ,,op markt plaats worden momenteel sets aangeboden schijven+blokken zijn van Bosch magazijn opruiming en dat kost 86€ en dan 13€ vracht dus 100€ nieuw aan huis .

ik doe over zo,n klusje is simpel vervangen he minder als 1 uurtje als wel goede beun kost bij mij 20€ dus ik denk je word genaaid .

maar zo als ik al meer zeg de garage heeft z,n kosten en ook daar moet het licht branden en dan hebben we nog Btw .

dus heb je weer wat ???Hoofddorp is niet zover hoor 2u2 maar ik heb vaak een passende oplossing .

Bert

ik op de vectra ook de 256mm geventileerde schijven ,,op markt plaats worden momenteel sets aangeboden schijven+blokken zijn van Bosch magazijn opruiming en dat kost 86€ en dan 13€ vracht dus 100€ nieuw aan huis .

ik doe over zo,n klusje is simpel vervangen he minder als 1 uurtje als wel goede beun kost bij mij 20€ dus ik denk je word genaaid .

maar zo als ik al meer zeg de garage heeft z,n kosten en ook daar moet het licht branden en dan hebben we nog Btw .

dus heb je weer wat ???Hoofddorp is niet zover hoor 2u2 maar ik heb vaak een passende oplossing .

Bert

En dan ook nog eens gratis APK....

Voor een garage vind ik dat dan nette prijzen.

Tuurlijk is het veel geld ....thuis klussen is altijd goedkoper.

2 uur werk max = een ruime tijd...

Een goeie monteur heeft ze binnen no time vervangen. Alleen het kan soms wel eens tegen zitten. Je bent zo

een paar minuten verder als er maar 1 boutje tegen zit. En dat komt nog wel eens voor met die oudere bakken.

En dan ook nog eens gratis APK....

Voor een garage vind ik dat dan nette prijzen.

Tuurlijk is het veel geld ....thuis klussen is altijd goedkoper.

2 uur werk max = een ruime tijd...

Een goeie monteur heeft ze binnen no time vervangen. Alleen het kan soms wel eens tegen zitten. Je bent zo

een paar minuten verder als er maar 1 boutje tegen zit. En dat komt nog wel eens voor met die oudere bakken.

Daar hebben ze heel mooi gereedschap voor. Dan ben je heel snel klaar.

Is een komvormige schuurborstel, deze kan op de luchtsleutel, heb hem zelf voor op de boormachine.

Die hou je er eventjes tegen aan en je naaf blinkt weer als nieuw.

Als je naven met tapeindjes hebt dan heb je weer een ander borsteltje maar die heb ik helaas weer niet :P

Daar hebben ze heel mooi gereedschap voor. Dan ben je heel snel klaar.

Is een komvormige schuurborstel, deze kan op de luchtsleutel, heb hem zelf voor op de boormachine.

Die hou je er eventjes tegen aan en je naaf blinkt weer als nieuw.

Als je naven met tapeindjes hebt dan heb je weer een ander borsteltje maar die heb ik helaas weer niet :P

de meest vast zittende schijfen op het centreergedeelte van de naaf zijn er met een beetje wd 40 2 harde klappen zo af hoor eff ondersteunen en knal op dat zeg maar naaf gedeelte geven waar je bouten door gaan en los is hij 10 min werk .(LET OP IK ZEG HET MAAR LUID LAGER GEDEELTE ONDERSTEUNEN )zet er meestal een steun poot onder en knal zo los .

ik weet niet waar men zo als ik lees 2 dagen mee bezig is ,,wat doe je dan in hemelsnaam en wat voor een gereedschap heb je . dit is gewoon van mij ook garage ervaring ,,het is geen zware bevalling !! .

ik vervang gewoon ff ja meestal binnen het uur de hele boel nieuw en de glij stukken netjes schoon en nieuw vet ,naaf goed schoon gemaakt ,,opel, fiat ,suzuki,ford calaxy ??noem maar op ,,leuk werk vlot wat mee te verdienen

er zitten bij veel merken (japans ) ook al 2 meestal m8 tap gaatjes in kan je boutje in draaien beetje wd 40 en knik los .

Bert

Terug
Naar boven