• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kosten vervangen distributieriem

Spacejam

Woont hier bijna
Weet iemand wat het vervangen van een distriebutieriem van een astra h met z19dth motor mag kosten incl waterpomp?

Ik lees namelijk her en der dat het nogal wat kost maar niet aan wat voor prijs je dan moet denken.

Hij heeft nu 135k gelopen en denk dat ik hem binnenkort maar eens laat vervangen (de eerste vervanging staat eigenlijk voor 150k).

Wil je de hele set, of alleen de riem laten vervangen? Das ook nog wel een verschil.

Set + waterpomp is niet gelijk aan riem + waterpomp ;)

Wil je de hele set, of alleen de riem laten vervangen? Das ook nog wel een verschil.

Set + waterpomp is niet gelijk aan riem + waterpomp ;)

ik ga inderdaad gewoon alles mee laten vervangen, het kan dan tenslotte ook weer 150.000km mee.

Voor mijn corsa b was ik ooit 250euro kwijt, dan is het bij deze auto een aardig stukje duurder :(.

ik ga inderdaad gewoon alles mee laten vervangen, het kan dan tenslotte ook weer 150.000km mee.

Voor mijn corsa b was ik ooit 250euro kwijt, dan is het bij deze auto een aardig stukje duurder :(.

Kosten lopen vooral op door het arbeidsloon inderdaad. Daarnaast zijn de onderdelen voor deze auto ook wel ietsjes prijziger natuurlijk.

met de materiaal prijzen zit je bij deze auto al rond de €300,- schat ik zo.

Kosten lopen vooral op door het arbeidsloon inderdaad. Daarnaast zijn de onderdelen voor deze auto ook wel ietsjes prijziger natuurlijk.

met de materiaal prijzen zit je bij deze auto al rond de €300,- schat ik zo.

Terug
Naar boven