• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kosten vervangen koppakking astra j

Kan iemand mij vertellen wat het vervangen van de koppakking bij een astra j gemiddeld kost. Mijn auto lekt koelvloeistof en de slangen zijn keihard als de auto warm is, dus vermoed lekke koppakking.

Bij een defecte koppakking denk ik aan stijgend oliepeil (koelwater komt bij de olie), zwarte koelvloeistof (olie komt bij koelwater), een witte rookpluim uit de uitlaat en zoete geur.

Bij een gewone lekkage denk ik aan een lekkende temperatuursensor, thermostaathuis, kachelradiator, defecte vacuumdop op je expansievaatje, lekkages die weer dichtgaan door de warmte en terugkomen bij afkoeling of andersom en lekkende slangaansluitingen

Ruikt het zoet rondom de draaiende motor, zie je witte waterdamp in het licht van je koplampen als je achteruit rijdt in het donker?

Zie je sporen van opgedroogde vloeistof (groen) lopen?

Het hoeft niet gelijk je koppakking te zijn. Garage kan het koelsysteem afpersen en lekkages opsporen.

Succes

Denk aan een defect thermostaat die niet open gaat, dan gaan inderdaad de koelslangen op druk staan en kan je ze niet indrukken, dan druk hij het koelvloeistof wel ergens door een zwak plekje heen, zodoende je lekkage.

Hij lekt nu bij een van de slangen van het expansie vat. Voor de rest zien de olie en koelvloeistof er goed uit. Word de motor niet te warm bij een defecte thermostaat ? Hoe kan ik zien of het de thermostaat is die defect is?

Als het thermostaat defect is en niet opent blijft de radiator koud en ventilator zal ook niet aanslaan. Temperatuurmeter zal snel oplopen dan met storingsmeldingen in het dashboard.

Als het thermostaat niet sluit blijft je koeltemperatuur te laag.

Astra J heeft gelukkig een temperatuurmeter in het dashboard.

Lekkage kan ook nog bij de waterpomp zitten bedenk ik mij.

beruchte lekkages bij de astra j zijn waterpomp of de koelslang van de turbo.
verlies je veel vloeistof of weinig eens in de aantal week bijvullen?

bij mij was de koelslang van de turbo lek, echter was bijna niet te zien en op te sporen.

Terug
Naar boven