• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kosten voorste schijven & blokken vervangen

Erwin

Post weleens wat
Hoeveel kost het normaal gesproken om een setje schijven en remmen te vervangen van een Vectra C GTS van 2005?

Ik ken verschillende mensen die met NK schijven rijden in het dagelijks verkeer. Geen problemen mee gehad tot nu toe (2 jaar na montage is de langste).

Kosten vallen reuze mee!

Edit:

In duitsland ben je voor rond de 140 euro al klaar voor hetzelfde setje:

http://www.pkwteile.de/autoteile/opel-ersatzteile/vectra-c-gts/17941/10132/bremsscheibe" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.pkwteile.de/autoteile/opel-ersatzteile/vectra-c-gts/17941/10130/bremsbelag" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ken verschillende mensen die met NK schijven rijden in het dagelijks verkeer. Geen problemen mee gehad tot nu toe (2 jaar na montage is de langste).

Kosten vallen reuze mee!

Edit:

In duitsland ben je voor rond de 140 euro al klaar voor hetzelfde setje:

http://www.pkwteile.de/autoteile/opel-ersatzteile/vectra-c-gts/17941/10132/bremsscheibe" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.pkwteile.de/autoteile/opel-ersatzteile/vectra-c-gts/17941/10130/bremsbelag" onclick="window.open(this.href);return false;

zou een beetje lullig zijn als er binnen 3 maanden een stuk van je remblok af breekt he ;)

of je schijf is hardstikke krom.

zou een beetje lullig zijn als er binnen 3 maanden een stuk van je remblok af breekt he ;)

of je schijf is hardstikke krom.

@stefan3301 wrote:ik was ruim 500 kwijt.

wel alles bij de opel dealer laten doen.

hoeveel :shock: ?? als je het zelf doet ben je miss 150 euro ofzo kwijt, even ruim gepakt .. geen idee wat vectra schijven en blokken kosten

edit: oeps foutje zit ff naar prijsjes te kijken en die vallen wat hoger uit xD, voor en achter rond de 350 als je het zelf doet... zal vast ook wel goedkoper kunnen

@stefan3301 wrote:ik was ruim 500 kwijt.

hoeveel :shock: ?? als je het zelf doet ben je miss 150 euro ofzo kwijt, even ruim gepakt .. geen idee wat vectra schijven en blokken kosten

edit: oeps foutje zit ff naar prijsjes te kijken en die vallen wat hoger uit xD, voor en achter rond de 350 als je het zelf doet... zal vast ook wel goedkoper kunnen

@petrolhead wrote:@stefan3301 wrote:ik was ruim 500 kwijt.

Voor 150 euro heb je alleen de schijven.

laat je het bij een garage doen (heb net even gerekend) dan ben je tussen de 450 a 500 euro kwijt.

Zij dure blokken en schijven.

Let op dan ben ik nog uitgegaan van een auto zonder sport onderstel.

@petrolhead wrote:@stefan3301 wrote:ik was ruim 500 kwijt.

Voor 150 euro heb je alleen de schijven.

laat je het bij een garage doen (heb net even gerekend) dan ben je tussen de 450 a 500 euro kwijt.

Zij dure blokken en schijven.

Let op dan ben ik nog uitgegaan van een auto zonder sport onderstel.

Bedoelde schijven, geen schuiven. Was een type foute.

Ik kan het voor 370,- bij een banden boer laten uitvoeren (materiaal en uren), klink wel als een acceptabele prijs.

Bedoelde schijven, geen schuiven. Was een type foute.

Ik kan het voor 370,- bij een banden boer laten uitvoeren (materiaal en uren), klink wel als een acceptabele prijs.

Heb ze enige tijd geleden laten vervangen in almelo, 256 euro voor een set voor en achter inclusief montage. Geen geld dus, advertentie gevonden via marktplaats.

http://link.marktplaats.nl/460943944" onclick="window.open(this.href);return false;

Zij monteren schijven van het Deense merk NK met 3 jaar garantie op de schijven en 1 jaar op de blokken.

Ik heb een vectra C 1.9 CDTI, de schijven bevallen tot op heden goed. :thumb

Terug
Naar boven